بازارهای همسایه را برای صادرات گردشگری جدی بگیریم

نادره تاجپور با اشاره به اهميت و نقش انكارناپذير بازارهاي منطقه اي، از كاهش تمايل ورود گردشگران از كشورهاي عراق و آذربايجان به كشورمان خبر داد

رئيس ميز گردشگري دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ايران با اشاره به اهميت و نقش انكارناپذير بازارهاي منطقه اي، از كاهش تمايل ورود گردشگران از كشورهاي عراق و آذربايجان به كشورمان خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ايران، نادره تاجپور، رئيس ميز گردشگري دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ايران، اظهار كرد:  كاهش ابن تمايل‌ها معلول عواملی از جمله تغییر ذائقه گردشگران و همچنین ارائۀ بسته‌های سفر با شرایط به مراتب مناسب‌تر از طرف رقبای منطقه‌ای ایران، از جمله ترکیه است.

وي در خصوص برخی از عوامل كاهش تمايل ورود گردشگران كشورهاي همسايه به ايران گفت: با توجه به گستردگی مرز زمینی ایران با کشورهای مبدا گردشگری پیرامونی و همچنین علاقمندی گردشگران به ورود از طریق معابر زمینی، می توان عدم زیباسازی پایانه‌های مسافری و معابر مرزی را عامل مهم دیگری بر کاهش ورود گردشگران عنوان كرد همچنين تعامل جدی تر استانداری‌ها و شهرداری‌ها با دستگاه‌های مرتبط در امر گردشگری بالاخص در مناطق مرزی و شهرهای هدف گردشگری براي  ایجاد، توسعه و بهبود زیرساخت‌ها همچون توسعه مجتمع‌های رفاهی بین راهی، از راهكارهاي رفع موانع براي حضور گردشگران خارجي است.  

رئيس ميز گردشگري دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ايران، ارائه بسته‌های ترکیبی گردشگری تفریحی، سلامت و غیره كه دارای مزیت، نسبت به بسته‌های پیشنهادی رقبای منطقه‌ای است را از دیگر راهکارهایی دانست که می تواند منجر به تحقق اهداف جذب گردشگر از کشورهای همسایه شود.

به گفتۀ تاجپور، انجام برنامه‌ریزی‌هاي مناسبتی برای بهره گیری از فرصت گردشگري در ایام خاص و نیز تسهیل در امر ورود و خروج گردشگران، از راهكارهايي است كه مي‌تواند منجر به جذب گردشگر شود.

کد خبر 23555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =