سفر هیات روسی به ایران

هیات تجاری روسیه متشکل از ۱۲ شرکت روس، دو رئیس اتاق بازرگانی استانهای استیای شمالی و کاباردینا بالکاریا، دو نمایندۀ مجلس این کشور و رئیس میربیزینس بانک با هماهنگی رایزن بازرگانی ایران در روسیه به استانهای کرمان و قم سفر کردند

هیات تجاری روسیه متشکل از ۱۲ شرکت روس، دو رئیس اتاق بازرگانی استانهای استیای شمالی و کاباردینا بالکاریا، دو نمایندۀ مجلس این کشور و رئیس میربیزینس بانک با هماهنگی رایزن بازرگانی ایران در روسیه به استانهای کرمان و قم سفر کردند.

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، فرهاد پرند، رایزن بازرگانی ایران در روسیه گفت: هیات تجاری روسیه در سفر خود به استان کرمان از سردخانۀ بزرگ جیرفت، مزرعۀ کشت و صنعت جیرفت، پایانۀ صادراتی در حال احداث جیرفت و گلخانه های میوه و تره‌بار در این شهر بازدید کردند.

وی افزود: طی این سفر، هیات روسی با فرماندار و نمایندۀ مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی و تجار و تولیدکنندگان این شهر دیدار و گفتگو کردند.

 فرهاد پرند همچنین اظهار داشت: در ادامه این سفر، هیات روسی در خلال برگزاری همایش فرصت‌های تجاری در اتاق بازرگانی کرمان و مذاکرات رو در رو میان تجار و فعالان اقتصادی این استان که با حضور مسئولین استانداری، روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی کرمان و جمعی از تجار و تولید کنندگان برگزار گردید دو یادداشت تفاهم نیز میان اتاق بازرگانی کرمان و اتاق‌های بازرگانی استیای شمالی و کاباردینا بالکاریا به امضا رسید.

رایزن بازرگانی ایران در روسیه گفت: هیات روسی در ادامۀ سفر خود به ایران در استان قم نیز از گلخانۀ رضوان، کارخانه شکلات مرداس،  کارخانۀ لینا و کارخانۀ سوهان پزی بازدید کردند.

وی به برگزاری همایش تجاری در استان قم اشاره کرد و گفت: در این همایش که با حضور معاون استاندار قم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، رئیس اتاق بازرگانی این استان و جمعی از تجار و صادرکنندگان برگزار شد، تجار و فعالان اقتصادی قم با هیات روس به مذاکرۀ رو در رو نشستند.

پرند افزود: دو یادداشت تفاهم نیز میان اتاق بازرگانی استان قم و اتاق‌های بازرگانی استیای شمالی و کاباردینا بالکاریا به امضا رسید.

رایزن بازرگانی ایران در روسیه با تاکید بر اهمیت دیدارها و نشست‌های هیات تجاری روسیه در دو استان کرمان و قم اظهار داشت: به منظور برنامه‌ریزی جهت فروش و صدور محصولات کشاورزی، شیرینی و شکلات، آبزیان و محصولات لبنی از دو استان کشورمان به روسیه مذاکرات جدی صورت گرفت.

گفتنی است، هیات تجاری روسیه به مدت سه روز از استان‌های قم و کرمان بازدید کردند.

کد خبر 23952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =