از بین رفتن امکان سو استفاده و تقلب در ثبت سفارش کالا

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس ­سازمان توسعه تجارت مواردی را در خصوص ثبت سفارش کالا ابلاغ کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس ­سازمان توسعه تجارت مواردی را در خصوص ثبت سفارش کالا ابلاغ کرد. طبق این ابلاغیه خدمات الکترونیکی ثبت سفارش دایما توسط یک کارشناس فنی رصد و هرگونه حفره امنیتی و امکان تقلب و سواستفاده باید از میان برود.

همچنین فهرست­ اقلام وارداتی که قبل از ممنوعیت ورود دارای قبض انبار معتبر گمرکی بوده اند و یا تامین ارز شده باشند با استعلام از گمرک در اختیار سازمانهای حمایت و امور مالیاتی قرارگیرد تا مابه التفاوت قیمت تمام شده و حاشیه بازار و مالیات بر درآمد اتفاقی محاسبه شود.

همچنین بر اساس ابلاغیه جدید شریعتمداری و با توجه به اعتراض برخی وارد کنندگانی که با استناد مدارک قبل از تاریخ ممنوعیت ورود اقلام، اقدام به سفارش گذاری غیر قابل فسخ کرده اند و یا کالای خریداری شده شان در راه بوده است ، باید این اعتراضات در کمیسیون ماده 14 مطرح شود و در صورت صدور جواز ورود و ترخیص، فهرست­ اقلام وارداتی مشمول بند 2 خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین دستور داد اطلاعات مربوط به همه ­کالاهای وارداتی از ابتدای امسال­ تا زمان ممنوعیت از گمرک استعلام شود و جهت رسیدگی در اختیار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان قرارگیرد تا دررد صورت فروش بیش از قیمت قانونی برای­­ وصول مالیات بر درآمد اتفاقی به سازمان امور مالیاتی اعلام شود.

کد خبر 24981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =