برنامه های رییس جدید برای تعادل بازار پول و ارز

حفظ قدرت ارزی کشور و اعتبار بانک مرکزی، اصلاح ناترازی در شبکه بانکی، جلوگیری از بی انضباطی در نظام بانکی و مهار نقدینگی با ابزارهای پولی و بانکی برای اصلاح مشکلات کنونی ضروری است

عبدالناصر همتی عصر دیروز در آیین معارفه رییس کل جدید بانک مرکزی با اشاره به این که وضعیت کنونی بازار ارز محصول ناترازی بانک مرکزی و سردرگمی در سیاست های ارزی است ادامه داد: فقدان کنترل جریان نقدینگی، خلق نقدینگی در شبکه بانکی، نبود جایگزین مناسب برای ارز و سکه و طلا و ایجاد جو بدبینی در ذهن مردم نسبت به آینده، از برنامه های دشمنان است.

وی گفت: تلاش من بر حفظ قدرت ارزی کشور و اعتبار بانک مرکزی استوار خواهد بود. اصلاح ناترازی در شبکه بانکی، جلوگیری از بی انضباطی در نظام بانکی و مهار نقدینگی با ابزارهای پولی و بانکی نیز مورد تاکید است.
رییس کل بانک مرکزی حمایت از صادرات پایدار و بازار سرمایه را از مهمترین برنامه های خود برشمرد و افزود: در سیاست گذاری پولی بانک مرکزی بر مبنای علمی تاکید خواهد شد؛ زیرا تجربه نشان می دهد در بدترین شرایط نیز نباید مبانی علمی اقتصادی را کنار گذاشت.

همتی بر مبارزه با فساد و رانت خواری در نظام پولی و ارزی تاکید کرد و گفت: این کار یکی از مطالبات جدی مردم است که باید سرلوحه فعالیت نظام بانکی باشد.

وی از استادان و صاحبنظران پولی و ارزی خواست دیدگاه های خود را به بانک مرکزی منعکس کنند و از مدیران بانکی حاضر در نشست دعوت کرد پس از این آیین در طبقه هفدهم بانک مرکزی در نخستین جلسه تخصصی، شرکت کنند. 
 

کد خبر 24995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =