ترخیص کالا از گمرکات روان تر شد

درباره کالای اساسی و مواد صنعتی و دارویی مشکلی از نظر ترخیص نداشته ایم و باتوجه به شرایط فعلی کشور شرایط ترخیص را تسهیل کرده ایم

به گزارش اگزیم نیوز علی معقولی مدیرکل مرکز واردات گمرک با حضور در برنامه تیتر امشب درباره آمار کالای انبارشده گمرکات کشور گفت: بررسی های میدانی رصد شده علاوه بر نظارت بر ترخیص کالا مرکز پایش کلیه روند ترخیص کالا را چک می کند. درباره کالای اساسی و مواد صنعتی و دارویی مشکلی از نظر ترخیص نداشته ایم و باتوجه به شرایط فعلی کشور شرایط ترخیص را تسهیل کرده ایم.

به گفته وی ما توقف در ترخیص نداشته ایم بلکه فقط یک وقفه ترخیص از 16 تا 29 مرداد داشته ایم و از 29 مرداد 97 روند ترخیص سریعتر شده است.

معقولی گفت: کالاها مدام در گمرک درحال ترخیص است. وقتی کشتی از کالاها وارد گمرک می شود همزمان کشتی از کالاها هم بارگیری می شود ، بنابراین در گمرک رسوب کالا نداشته ایم. وقفه در ترخیص برطرف شده است و ترخیص در حال انجام است.

معقولی گفت: در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی طبق مصوبه ای که گرفتیم با حداقل اسناد حتی با یک بارنامه بتوانند کالا را ترخیص کنند و با این روش با ترخیص دارو و تجهیزات پزشکی مشکلی نداریم. از 29 مرداد روان سازی در ترخیص صورت گرفته ولی معافیت همان مابه التفاوت است که بر اساس لیست تعرفه انجام می شود.

کد خبر 25297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =