سریع‌ترین رشد اقتصادی در اختیار شهرهای هندی

به گزارش Times of India، بر اساس یک تحقیق اقتصادی جدید، بیشترین شهرهایی که سریع‌ترین رشد اقتصادی را دارند، در هند واقع شده‌اند.

به گزارش Times of India، بر اساس یک تحقیق اقتصادی جدید، بیشترین شهرهایی که سریع‌ترین رشد اقتصادی را دارند، در هند واقع شده‌اند.

این گزارش که توسط مرکز تحقیقاتی Oxford Economics منتشر شده، نشان می‌دهد از میان 20 شهری که بین سال‌های 2019 و 2035 سریع‌ترین رشد اقتصادی را در دنیا خواهند داشت، 17 شهر در هند واقع شده‌اند و شهرهای بنگلور، حیدرآباد و چنای قوی‌ترین عملکرد را خواهند داشت.

در لیست 10 شهر دنیا با سریع‌ترین رشد اقتصادی در سال‌های 2019 تا 2035، سورات رتبه اول را دارد و پس از آن، شهرهای آگرا، بنگلور و حیدرآباد قرار می‌گیرند. سورات مرکز بزرگ تجارت الماس است و بخش IT در آن بسیار قوی عمل می‌کند.  

شهرهای بنگلور، حیدرآباد و چنای هند هم قطب‌های شناخته‌شده تکنولوژی هستند و شرکت‌های بزرگ خدمات مالی را در خود جای داده‌اند.

در خارج از هند، شهر پنوم پن، پایتخت کامبوج، رشد اقتصادی سریعی در بازه 2035-2019 خواهد داشت و دارالسلام تانزانیا، برترین شهر آفریقایی خواهد بود.

ریچارد هالت، رییس تحقیقات شهرهای جهان در Oxford Economics، می‌گوید: «در سال 2035 مجموع تولید ناخالص داخلی (GDP) شهرهای هند در مقایسه با شهرهای چین همچنان ناچیز خواهد بود. اما شهرهای هند از نظر رشد GDP در این بازه زمانی، بهترین عملکرد را خواهند داشت.» با همه اینها، مجموع GDP شهرها در چین همچنان بالا است و شانگهای به عنوان چهارمین اقتصاد شهری بزرگ دنیا در سال 2035 به لندن خواهد پیوست.

پیش‌بینی این گزارش حاکی از آن است که در سال 2027، مجموع GDP شهرهای آسیایی برای اولین بار از مجموع GDP شهرهای آمریکای شمالی و اروپا بیشتر خواهد شد.

در سال 2035، نیویورک که بزرگ‌ترین بخش خدمات مالی و کسب‌وکار را در خود جای داده، همچنان بزرگ‌ترین اقتصاد شهری دنیا است و توکیو و لس‌آنجلس پس از آن قرار گرفته‌اند.

کد خبر 25959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =