ضرورت تقویت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک برای تحرک صنایع

محسن صالحی نیا گفت : برای تحرک بخشی به صنایع کوچک در کشور ،باید صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تقویت شود

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت : برای تحرک بخشی به صنایع کوچک در کشور ،باید صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تقویت شود.

به گزارش شاتا، محسن صالحی نیا در جلسه هیات مدیره صندوق افزود: برای تقویت نقش صندوق، موضوع افزایش سرمایه بسیار حائز اهمیت است و باید با جدیت در بودجه ۹۸ موضوع افزایش سرمایه با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه وبودجه پیگیری شود.

وی با بیان اینکه استفاده از سایر منابع ازجمله منابع در اختیار سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و یا بانک های تخصصی در قالب وجوه اداره شده می تواند از راهکارهایی برای تقویت صندوق باشد، تاکید کرد: در شرایط جدید اقتصادی کشورباید توجه بیشتری به صنایع کوچک و کمک به حل مشکلات آنان کرد.

در این جلسه ، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: سرمایه این صندوق ۱۱۰ میلیارد تومان است و براساس نرم های بین المللی بین ۵ تا ۶ برابر سرمایه راصندوق های ضمانت می توانند ضمانت نامه صادر کنند و هم اکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان ضمانت نامه صادر کردیم.

مقیسه گفت: این بدان معناست که صندوق ظرفیت جدیدی برای صدور ضمانت نامه ندارد و به همین دلیل با محدودیت هایی مواجه شدیم.

وی اولویتهای فعالیت صندوق را بر اساس سیاستهای وزارت صنعت ،معدن وتجارت، توجه بیشتر به طرح های دانش بنیان ، صادرات محور دانست و گفت: بیشتر ضمانت نامه های جدید را به سرمایه در گردش واحدهای صنعتی کوچک اختصاص می دهیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: تمام فرایند صدور ضمانتنامه الکترونیکی شده و متقاضیان از سراسرکشور می توانند بدون مراجعه حضوری تقاضای خود را ثبت کنند.

مقیسه همچنین گفت : با ۱۸ بانک و موسسه مالی و اعتباری مجاز تفاهم‌نامه همکاری امضاکردیم و آنان ضمانت نامه های این صندوق رابه عنوان کسری وثیقه می پذیرند.

وی به تعامل مطلوب شرکت شهرکهای صنعتیاستانها اشاره کرد و گفت: معاونین صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی هر استان به عنوان نماینده صندوق، امورات مربوطه را پیگیری می کنند.

مقیسه در ادامه جلسه به عملکرد صندوق درسال جاری اشاره کرد و گفت: در نه ماه امسال هزار و چهارصد و بیست وشش میلیارد ریال ضمانت نامه برای صنایع کوچک صادر و تمدید شد.

وی افزود ۸۴: فقره ضمانت نامه به ارزش۶۵۴ میلیارد ریال صادر و ۱۳۴ ضمانت نامه بهارزش ۷۷۱ میلیارد ریال تمدید شد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک افزود: در این مدت ، ۲۶۸ میلیارد ریال ضمانت نامهاعتباری برای ایجاد واحدهای صنعتی و ۲۶۴میلیارد ریال برای ضمانت نامه اعتباری سرمایه در گردش واحدهای صنایع کوچک صادر شده است.

وی همچنین گفت : در نه ماه امسال ، بانک سینا با ۲۷۹ میلیارد ریال ،پست بانک با ۱۲۶ میلیارد ریال و بانک سپه با ۵۱ میلیارد ریال بیشترین ضمانت نامه را از این صندوق دریافت کردند.

کد خبر 26203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =