اعزام ۵ رایزن بازرگانی به کشورهای مهم مقصد صادراتی تا پایان سال

حمید زادبوم در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز اعلام کرد: تا پایان سال و پس از محقق شدن بودجه سازمان توسعه رایزنان بازرگانی به کشورهای مهم هدف صادراتی از جمله هند و چین، روسیه، آذربایجان و عمان اعزام خواهند شد

حمید زادبوم در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز اعلام کرد: تا پایان سال و پس از محقق شدن بودجه سازمان توسعه رایزنان بازرگانی به کشورهای مهم هدف صادراتی از جمله هند و چین، روسیه، آذربایجان و عمان  اعزام خواهند شد

به گفته رئیس کل سازمان توسعه تجارت، در کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، ارمنستان و پاکستان رایزن بازرگانی داریم

 وی گفت: خوشبختانه رایزنان ما در مقاطع مختلف و در کشورهای محل خدمت خود مورد تایید تجار و سفرای ما در کشورهای مربوطه بوده اند.

 وی افزود: پس از مشکلات تامین منابع که دامنگیر بخش های مختلف شد، اعزام رایزنان بازرگانی نیز با چالش هایی مواجه گردید؛ در گذشته ارزمورد نیاز برای اعزام رایزنان بازرگانی ، ارز دولتی بود اما در حال حاضر با نرخ سنا تهیه می شود.

 زادبودم اظهار داشت: برگ برنده ما در این حوزه حضور رایزنانی است که پس از پایان ماموریت خود در سازمان توسعه مسئول میز کشورهای محل خدمت خود بوده و آماده ارائه خدمت به تجار و فعالان اقتصادی هستند.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: علاوه بر اینکه راهنمایی و دریافت مشاوره های تخصصی و دقیق در مورد بازارهای کشورهای مختلف از طریق مسئولین میزهای یادشده امکان پذیر است؛ این رویه هزینه کمتری را برای فعالین اقتصادی دربر خواهد داشت.

حمید زادبوم  با تاکید بر اهمیت حضور رابزنان بازرگانی در کشورهای هدف، گفت: سازمان توسعه تجارت با همکاری سفارت خانه در امر هماهنگی های لازم برای امور اقتصادی و مشکلات تجار ایرانی در کشورهای مختلف را بر عهده دارد و سفرای ما آماده همراهی و همکاری با تجار هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمرکز سازمان توسعه تجارت بر کشورهای همسایه است؛ لازم است در مورد مشکلات تجار در این کشورها بررسی های لازم انجام شده و برای آنها چاره اندیشی شود.

زادبوم عدم حضور رایزنان و مشاورهای متخصص در امور اقتصادی کشورهای مختلف را مساوی با خلا اطلاعاتی در کشورهای یاد شده ندانست و گفت: همه توان سازمان توسعه تجارت و سفارت خانه ها در کشورکشورهای مختلف برای حل موانع و مشکلات تجار و فعالین اقتصادی متمرکز شده و حتی اگر در کشوری به دلایل یاد شده که عمدتا مالی است، رایزن نداشته باشیم، به لحاظ اطلاعات و اشراف به بازار آن کشور کاملا آماده ارائه خدمات هستیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت به خبرنگار اگزیم نیوز گفت: این سازمان با اتاق بازرگانی ایران هماهنگی هایی برای راه اندازی دفاتر رایزنان بازرگانی در اتاق های بازرگانی در سراسر کشور انجام داده است؛ ظرفیت و توان بخش خصوصی در زمینه گسترش بازها و تقویت حضور رایزنان بازرگانی غیر قابل انکار است و بناداریم از این پتانسیل استفاده لازم را ببریم.

وی با بیان اینکه کشورهایی چون چین، روسیه و هند بازارهای بزرگی هستند که با یک رایزن نمی توان آنها را پوشش داد گفت: بخشی از فعالیت سازمان توسعه علاوه بر بازاریابی، ایجاد هماهنگی ها برای رفع مشکلات بیین صادرکننده و دولت کشور مورد نظر است  و می توان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و فعالان با تجربه در بازرارهای یادشده، شبکه ای به هم پیوسته را درست کرد که روند انجام فعالیت های تجاری تسهیل شود.

 مریم خورشیدی

 

 

 

کد خبر 32115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =