ارکان برنامه راهبردي و مدل کسب و کار اگزيم بانک ديجيتال

ابوذر سروش گفت: اين بانك استراتژي هاي متناسب با اهداف اگزيم بانک ديجيتال را در قالب برنامه توسعه بانکداري ديجيتال با رويکرد نوآوري باز و با همکاري شركت هاي دانش بنيان را دردست اجرا دارد.

عضو هيئت مديره بانک توسعه صادرات ايران گفت: اين بانك استراتژي هاي متناسب با اهداف اگزيم بانک ديجيتال را در قالب  برنامه توسعه بانکداري ديجيتال با رويکرد نوآوري باز و با همکاري شركت هاي دانش بنيان را  دردست اجرا دارد.

دكتر ابوذر سروش در نشست مشترک بانک توسعه صادرات ايران با معاون امور بانکي، بيمه و شرکت هاي دولتي وزارت اقتصاد و ديگر مسوولان اين وزارتخانه، ارکان برنامه راهبردي و مدل کسب و کار اگزيم بانک ديجيتال را ارائه کرد.

به گفته سروش، بانك ديجيتال بانکی است که با درك عصر ديجيتال با ايجاد تحول در نگرش، فرهنگ، مدل کسب و کار، فرآيندها و محيط کار خود با محوريت فناوری های تحول آفرين و از طريق ايجاد تجربه ای جذاب برای مشتريان و کارکنانش به عملکرد مورد نظر خود دست می يابد.

به گفته عضو هيئت مديره بانک توسعه صادرات ايران، حرکت هدفمند به سمت هوشمندسازي شعب و به کار گيري کانال هاي چندگانه، همه کاره و بکپارچه شروع شده است.

 وي در ادامه اقدامات اگزيم بانک ايران را براي بانکداري باز برشمرد و گفت: طراحي نقشه راه بانکداري باز و فراهم کردن زيرساخت هاي مرتبط با آن انجام شده و به منظور تقويت دانش فني نيروي انساني، دوره هاي آموزشي مختلف برگزار مي شود.

 سروش تصريح كرد: اولويت حرکت به سمت فهم فرهنگ ديجيتال در بانک توسعه صادرات ايران در سه سطح هيات مديره، مديران ارشد و صف و ستاد است.

سروش افزود: بانک توسعه صادرات ايران در برنامه راهبردي خود در حوزه خدمات به مشتريان، تقويت حمايت از شرکت هاي دانش بنيان را گنجانده است و به اين ترتيب شناسايي و برقراري تعامل با شرکت ها و مهمترين ارکان اکوسيستم دانش بنيان و فناور کشور از طريق ايجاد کميته مشترک و شبکه سازي رويدادهاي صادراتي به منظور ايجاد هماهنگي در اکوسيستم صادرات کشور در دستور کار قرار گرفت.

سروش از پيشنهاد ايجاد کارگروه ملي حمايت از شرکت هاي دانش بنيان صادراتي با محوريت معاونت علمي رياست جمهوري خبر داد و گفت: تعامل سازنده اي با کريدورصادراتي و ستاد نانو شکل گرفت و خدمات مشاوره اي تخصصي در قالب جلسات آموزشي به اشکال مختلف در تهران و مراکز استان ها ارائه شد.

عضو هيئت مديره بانک توسعه صادرات ايران از ارائه خدمات و تامين مالي شرکت هاي فعال در زنجيره صادرات خبر داد و گفت: پس از مطالعه و بررسي پلتفرم هاي تامين مالي در زنجيره تامين و اصلاح فرايندهاي بانک، تامين مالي اين شرکت ها آغازخواهد شد.

سروش با تاکيد بر ارجحيت نگاه فرايند محور بر نگاه پروژه محور گفت: ضروري است ساختارهاي مناسب براي حکمراني ديجيتال در بانک فراهم شده و به جنبه هايي مانند آموزش و فرهنگ سازي کارکنان بيش از جنبه هاي سخت افزاري توجه شود.

به گفته عضو هيئت مديره بانک توسعه صادرات ايران، مي بايست در عرصه تحول ديجيتال، استفاده از روش هاي جمع سپاري درون و برون سازماني براي حل چالش هاي نوآوري، مشارکت با شرکتهاي فين تک و فناور جهت خلق ارزش هاي جديد و بهبود تجربه مشتري، توجه به نقش تسهيل گري فناوري اطلاعات و نيز توجه به نقاط قوت بانک در حوزه ارزي مدنظر قرار بگيرد.

 به گزارش پايگاه خبري اگزيم نيوز اين نشست با حضور دکتر عباس معمارنژاد، معاون امور بانکي، بيمه و شرکت هاي دولتي وزير اقتصاد، دکتر صالح آبادي، مديرعامل بانک توسعه صادرات، و کارشناسان متخصص حوزه بانکداري ديجيتال در بانک توسعه صادرات ايران برگزار شد.  

مریم خورشیدی                                 

 

 

کد خبر 32213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =