اعزام ۱۰ رایزن بازرگانی به بازار‌های مهم صادراتی

معاون توسعه بازار‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران از اعزام ۱۰ رایزن بازرگانی به بازار‌های مهم صادراتی خبر داد

به گزارش اگزیم نیوز و به نقل از شاتا، مسعود کمالی اردکانی گفت: در سال‌های گذشته ۲۵ رایزن بازرگانی در کشور‌های دیگر فعالیت داشتند که تا سال گذشته به علت مشکلات بودجه‌ای و منابع مالی، تعداد این رایزن‌ها به پنج نفر کاهش پیدا کرد.
وی افزود: رایزنانی که در خارج از کشور سابقه داشتند هم اکنون در سازمان توسعه تجارت مستقر هستند که تجربه‌های بسیار خوبی هم در زمینه شناخت بازار، ارائه مشاوره به تجار و فعالان اقتصادی دارند ضمن اینکه رایزنان سابق مستقر در سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان دبیر میز کشور‌های مختلف مسئولیت داشته و به معرفی بازار‌ها و ارائه مشاوره مشغول هستند.
معاون توسعه بازار‌های صادراتی با بیان اینکه توانمندی و ظرفیت‌های ایجاد شده توسط رایزنان بازرگانی در کشور‌های هدف را از دست نداده ایم گفت: نقش رایزن بازرگانی یک نقش تسهیل گری است و به طور قطع حضور و فعالیت آنان در کشور‌های هدف منجر به افزایش ظرفیت‌های صادراتی خواهد شد.
کمالی اردکانی، تأمین نیاز‌های داخل کشور و تأمین نیاز‌های صادراتی به ویژه بازار‌های همسایه را در سال "جهش تولید" ضروری خواند و افزود: امسال با استفاده از ظرفیت رایزنان بازرگانی در شناسایی بازارها، سهم بازار‌های همسایه را از صادرات کشورمان افزایش خواهیم داد.

کد خبر 32926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =