کاهش بهای نفت و تاثیر کرونا بر افت ارزش صادراتی محصولات پتروشیمی

سید حمید حسینی می‌گوید کاهش بهای جهانی نفت به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور حتم باعث افت ارزش صادراتی محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی خواهد شد.

سیدحمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم نیوز در خصوص کاهش بهای جهانی نفت و تاثیر آن بر درآمدهای صادراتی کشور با بیان این مطلب افزود: موضوع تنها کاهش جهانی نفت نیست بلکه شیوع ویروس کرونا باعث کاهش تقاضا نیز شده است. مصرف بنزین و گازوییل در دنیا به دلیل اعمال قرنطینه از سوی کشورهای مختلف کاهش یافته و این موضوع بر صادرات این محصولات در دنیا نیز تاثیر خواهد گذاشت.

وی از چین به عنوان یکی از مهم‌ترین واردکنندگان متانول و LPG تولیدی ایران نام برد و اظهار داشت: تقاضا برای این محصولات در چین به دلیل شیوه ویروس کرونا کاهش یافته است و همزمان شاهد کاهش تقاضای جهانی بنزین و گازوئیل هم هستیم.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ادامه داد: زمانی که قیمت جهانی نفت از 60 دلار به 35 دلار کاهش یافت، باید انتظار داشته باشیم که صادرات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی ما نیز از نظر ارزشی با کاهش روبه‌رو شوند.

حسینی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بهای جهانی نفت بر نرخ صادراتی گاز طبیعی و برق نیز تاثیرگذار است و نرخ این محصولات برای صادرات نیز کاهش خواهد داشت.

این فعال اقتصادی در جمع‌بندی خود اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و بحران ایجاد شده ناشی از آن در دنیا به طور حتم در برخی از محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی مانند گاز مایع و متانول حتی شاهد کاهش صادرات وزنی خواهیم بود و در مجموع صادرات این محصولات از نظر ارزشی هم کاهش خواهد یافت

کد خبر 32935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =