باید نقشه راه جدیدی را برای اقتصاد ترسیم کرد

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با درخواست از دولت برای انتشار اطلاعات شفاف مرتبط با مسائل اقتصادی و وضعیت شیوع و کنترل ویروس کرونا گفت: با داشتن این اطلاعات است که فعالان اقتصادی می‌توانند برنامه‌ریزهای لازم را انجام داده و راه جدیدی برای فعالیت‌های اقتصادی خود ترسیم کنند.

فرزین فردیس  با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا باعث بلاتکلیفی بیشتر فعالان اقتصادی شده، گفت: در حال حاضر تجار و فعالان اقتصادی نمی‌دانند که فعالیت‌های خود را چگونه ادامه دهند؛ اما موضوعی که به این بلاتکلیفی بسیار دامن می زند، این است که علی‌الظاهر دولت همچنان نمی‌خواهد خیلی مسئله را جدی بگیرد و یا شاید هم نمی‌داند که چه باید بکند.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران افزود: در زمان وقوع بحران اقتصادی، اولین اتفاق برای مدیریت این است که احتما‌لات و واقعیت‌ها به صورت شفاف در احتیار همگان قرار بگیرد.

فردیس گفت: در واقع برای مدیریت صحیح در شرایط بحران، باید اطلاعات و قابلیت‌های اقتصادی کشور در اختیار همگان قرار گیرد تا فعالان اقتصادی متناسب با آن، برنامه‌ریزی‌هایی هرچند کوتاه مدت و غیرقطعی بگیرند.

به گفته وی، اطلاعات مورد نیاز صرفا مربوط به میزان مبتلایان و مر‌گ‌ و میرها نیست؛ بلکه باید در تمامی زمینه‌ها از جمله واردات و صادرات، آسیب‌های وارد شده به اصناف، تغییرات تراکنش‌های بانکی و همچنین اتفاقات رخ داده ناشی از عملکرد اقتصادی حوزه‌ها و صنایع مختلف، باید اطلاعات لازم منتشر شود.

فردیس معتقد است که با داشتن این اطلاعات است که فعالان اقتصادی می‌توانند برنامه‌ریزهای لازم را انجام داده و راه جدیدی برای فعالیت‌های اقتصادی خود ترسیم کنند.

وی افزود: متاسفانه دولت اطلاعات مورد نیاز رادر اختیار قرار نمی‌دهد و این موضوع تنها مربوط به برهه زمانی شیوع ویروس کرونا، نیست؛ بلکه از ابتدا رویه همینگونه بوده و آمار و اطلاعات به صورت شفاف در اختیار عموم قرار نمی‌گرفته است؛ از این رو به بلاتکلیفی‌ها دامن زده می شود و اجازه مدیریت صحیح به فعالان اقتصادی بخش خصوصی داده نمی‌شود.

منبع: اکسپورتنا

کد خبر 32998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =