مازندران بهترین مکان برای توسعه اقتصاد هوشمند

به گفته وزیر اقتصاد، استان مازندران بهترین جا برای اجرای صد در صدی پروژه اقتصاد هوشمند است و بهترین صنایعی که می تواند در این استان توسعه پیدا کنند، صنایع حوزه اقتصاد هوشمند است زیرا کمترین آلودگی و فضا رو نیاز دارد و اینکه، هوشمند سازی اقتصاد بهترین فرصت را برای جهش اقتصادی در استان و کشور فراهم می آورد.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، فرهاد دژپسند صبح امروز در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان مازندران گفت: با توجه به ظرفیت های بالای استان مازندران، این استان گنجی بزرگ برای کشور است و اگر منابع آن خوب مدیریت بشود؛ نفع اش به کل اقتصاد می رسد.
  وی اعلام کرد: به منظور بررسی مشکلات و مسایل و بررسی پروژه های تعریف شده و نیاز های مشخص استان مازندران در آینده نزدیک جلسه دیگری را با حضور فعالان و مسئولان استانی برگزار می کنیم.
 
 فرهاد دژپسند اظهار داشت: برای انجام بهتر این امور لازم است، کارگروه های مختلف در  موضوعات مالیاتی، گمرکی، امور بانکی و بیمه به منظور بررسی بیشتر و بهتر چالشها و همینطور ارائه راهکارها تشکیل گردد.
 به گفته وزیر اقتصاد، استان مازندران بهترین جا برای اجرای صد در صدی پروژه اقتصاد هوشمند است و بهترین صنایعی که می تواند در این استان توسعه پیدا کنند، صنایع حوزه اقتصاد هوشمند است زیرا کمترین آلودگی و فضا رو نیاز دارد و اینکه، هوشمند سازی اقتصاد بهترین فرصت را برای جهش اقتصادی در استان و  کشور فراهم می آورد.
 
دژپسند از آمادگی کامل برای واگذاری اموال مازاد بانک ها در سراسر کشور بویژه استان مازندران خبر داد و گفت: منتظریم سرمایه گذاران استانی؛ نسبت به ثبت تقاضای خود از طریق سامانه مربوط برای خرید و مدیریت اموال مازاد و اموال و بنگاه های تملیکی بانک ها اقدام کنند تا این اموال به عنوان مکمل زنجیره تولید مورد بهره برداری قرار گیرد. بدیهی است که این به نفع  خریدار، نظام بانکی و کل اقتصاد کشور است.
وزیر اقتصاد در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان مازندران یادآور شد:امسال؛ سال جهش تولید است لذا باید به میان مردم و فعالان اقتصادی بیاییم و وقتی در جمع فعالان اقتصادی قرار می گیریم، انتطارمان این است که با طرح ها و پروژه های تعریف شده و مشخص از سوی آنها مواجه شویم تا اقدامات به طور موثر، سریع و کارآمد عملیاتی شود.
به گزارش اگزیم نیوز، وزیر اقتصاد طی سفر به استان مازندران در نشستی تخصصی  با حضور اعضای اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی،  فعالان اقتصادی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان مازندران، روسای سازمان های تابعه وزارت اقتصاد و  مدیران عامل بانک های دولتی شرکت کردو به بررسی مشکلات فعالان اقتصادی این استان و راهکارهای بهبود محیط کسب و کار  برای تحقق  جهش تولید و همچنین  نقش نظام بانکی، نظام مالیاتی، گمرکی و بیمه در این زمینه پرداخت.
 
 در ادامه این نشست دژپسند گفت: بهبود فضای کسب و کار از برنامه های اساسی وزارت اقتصاد است و در همین راستا، راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در تهران انجام و مقرر شد همین اتفاق در چهار استان دیگر نیز رخ بدهد. با افتتاح این پنجره واحد، طی فرآیند ۷۲.۵ روزه شروع کسب و کار را به ۳ روز تقلیل دادیم.
 
 وی گفت: تسهیل در تامین مالی از اجزاء مهم سهولت در فضای کسب و کار است و در اینجاست که باید از قابلیت های نظام بانکی، بازار سرمایه و سایر منابع، استان به نحو مطلوب استفاده کند.
 وزیر اقتصاد گفت: انتظار می رود نظام اجرایی استان و فعالان اقتصادی به خوبی در این زمینه نقش آفرین باشند تا از این طریق بسیاری از نیازهای استان و کشور برای جهش تولید مرتفع گردد.
کد خبر 33499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =