پرداخت ۵۴.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به SMEها در سال ۹۸

بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در سال ۱۳۹۸ رقمی معادل ۵۴.۵ هزار میلیارد تومان به بنگاه‌های کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت کردند که این رقم ۶۱ درصد بیشتر از سال ۹۷ بوده است.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، بررسی آمارهای منتشر شده در آخرین گزیده آماری منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد که بانک‌ها و موسسات اعتباری در سال 98 رقمی معادل یک هزار و 609 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند که این رقم 33.8 درصد بیشتر از سال 97 است.
 
با این حال از این رقم تنها 54.5 هزار میلیارد تومان به بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداخت شده است.
 
در سال گذشته بانک‌ها به 37 هزار و 462 بنگاه کوچک و متوسط معادل 54.5 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند.
 
براین اساس در سال 98 میانگین تسهیلات پرداخت شده به هر بنگاه کوچک و متوسط رقمی معادل یک میلیارد و 450 میلیون تومان می شود که نسبت به سال قبل از آن 79 درصد رشد را نشان می‌دهد.
 
در سال 97 بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری تنها 18.9 هزار میلیارد تومان به بنگاه‌های کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت کرده بودند.
 
سهم تسهیلات پرداخت شده به SMEها در دوره مورد بررسی از کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی 5.6 درصد بوده است. این در حالی است که در سال 97، سهم تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های کوچک و متوسط 2.4 درصد بود که در سال گذشته این سهم 3.2 درصد افزایش یافته است.
 
این تسهیلات در قالب عقود مضاربه، سلف، مشارکت مدنی، جعاله، فروش اقساطی، مرابحه، استصناع، اجاره به شرط تملیک، مشارکت حقوقی، سرمایه‌گذاری مستقیم و امهال مطالبات پرداخت شده است.
کد خبر 33761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =