دومین جلسه میز کالا- کشوری قطر

مدیر کل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری دومین جلسه میز کالا-کشوری قطر با هدف بررسی زمینه‌ها و راهکارهای صادرات محصولات لبنی به این کشور و به منظور تلاش برای افزایش صادرات به بازار قطر خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از  روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن، اظهار داشت: در این نشست، علاوه بر بررسی بازار محصولات لبنی در قطر، زمینه‌ها، فرصت‌ها، راهکارها، قوانین، مقررات و موانع توسعه صادرات این محصولات به کشور مذکور مورد بررسی و مشورت قرار گرفت.

پیلتن افزود: قطر پس از مواجه شدن با تحریم‌های عربستان و هم‌پیمانان عربی خود، به سمت تولید محصولات لبنی روی آورد و با سرمایه‌گذاری کلان توانست حدود ۵۰ درصد از نیازهای داخلی خود را در زمینه محصولات لبنی تامین کند.

وی گفت: واردات سالانۀ قطر از جهان سالانه حدود ۳۵ میلیارد دلار است که از این میزان حدود ۱۵۴ میلیون دلار متعلق به محصولات لبنی است. صادرات ایران به این کشور نیز حدود ۲۰۰ میلیون دلار در سال بوده که از این میزان، حدود ۱ میلیون دلار به محصولات لبنی تعلق دارد.

گفتنی است، دومین جلسه میز کلا کشوری قطر توسط دفتر عربی و آفریقایی و با همکاری دفتر توسعه صادرات محصولات غذایی و کشاورزی سازمان توسعه تجارت ایران و با حضور نمایندگان نهادهای دولتی و بخش خصوصی ذی‌ربط و همچنین نمایندگان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های صادرکننده محصولات مذکور و کارشناسان سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

 

کد خبر 33771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =