پیشنهاد های  بانک توسعه صادرات قابلیت اجرایی دارند

محمدرضا پورابراهیمی می گوبد: راهکارهای پیشنهادی بانک توسعه صادرات پیرامون ارتقا توان و ظرفیت حمایت از صادرات این نهاد توسعه ای، کاربردی و دارای قابلیت اجرایی است.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز با تاکید بر نقش حیاتی صادرات در اکوسیستم اقتصادی کشور گفت:پیشنهادهای بانک توسعه صادرات  پیرامون ارتقا توان و ظرفیت حمایت از صادرات این نهاد توسعه ای، کاربردی و دارای قابلیت اجرایی است.

 وی اذعان داشت: تجربه بانک توسعه صادرات، بیانگر این مهم است که  توصیه های مطرح شده به کمیسیون اقتصادی مجلس، قابلیت عملیاتی دارند؛ لذا بر این باورم با هم افزایی و اعلام نظر کارشناسی از دو طرف  می توان به نتیجه مطلوب رسید.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه اظهار داشت: با توجه به نگاه دولت به مساله صادرات، انتظار می رود طرح های یاد شده از سوی مدیریت بانک توسعه صادرات ایران به عنوان بانکی با تجربه بالا در این حوزه، عملیاتی شوند.

 به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، چندی پیش جلسه مشترکی با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بانک توسعه صادرات ایران تشکیل شد؛ اين جلسه پیشنهادهايي از سوی مدیریت بانک توسعه صادرات ایران با موضوع افزايش توان بانك  این بانک  برای  تامين مالي صادرات و راهكارهاي حمايتي اين بانك در تحقق جهش توليد و رشد صادرات کشور مطرح شد.

از مهمترين موضوعات مطرح شده در اين جلسه افزايش سرمايه بانك توسعه صادرات ایران بود كه در صورت موافقت مجلس شوراي اسلامي، سهم بانك در تامين مالي صادرات به طرز قابل توجهي افزايش می یابد.

 همچنین ضرورت تفكيك قوانين و مقررات ناظر بر بانكهاي توسعه اي و تجاري، راهكارهایي براي افزایش سرمایه بانك توسعه صادرات بدون تزریق منابع جدید، معافیت بانک توسعه صادرات از مالیات و تدوین مقررات بانكي ويژه بانك هاي توسعه اي از جمله توصیه هاییاست که در جلسه یادشده به استماع رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس رسید.

پورابراهیمی  در پاسخ به سوال خبرنگار اگزیم نیوز در خصوص محدوده زمانی برای به نتیجه رسیدن طرخ های بانک به دولت، گفت: منتظریم نظرات کارشناسی بانک برای هر بخش به صورت موضوعی به مجلس ارسال شود تا فرایند رسیدگی به آن آغاز گردد؛ قطعا در کمترین زمان ممکن به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

 

 

 

کد خبر 33789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =