عرضه سویا به قیمت ۲۷۰۰ تومان در مبادی ورودی

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت اعلام کرد: کارگروه تنظیم بازار، امروز در صد و چهارمین جلسه نرخ عرضه کنجاله سویا را اصلاح کرد و مقرر شد کنجاله سویا در مبادی ورودی ۲۷۰۰ تومان عرضه شود.

به گزارش اگزیم نیوز از ایسنا، محمدرضا کلامی اظهار کرد: این نرخ تعیین شده در تمام مبادی ورودی است و طبیعتا هزینه‌های حمل ونقل نیز به این نرخ اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این تصمیم با توجه به ضرورت تعادل در عرضه نهاده‌های دام و طیور در بازار اتخاذ شده، تصریح کرد: بررسی‌ ‌های میدانی نشان می‌دهد افزایش قیمت‌های جهانی کنجاله و دانه و همچنین هزینه‌های مترتب بر آن طوری است که انگیزه لازم برای تامین کنجاله سویا وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: کسری بازار، محدودیت‌های ارزی و نقل و انتقال آن نیز منجر به اتخاذ تصمیم برای تامین کنجاله سویا شد.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در خصوص دانه سویا نیز گفت: نرخ فروش دانه سویا در مبادی ورودی  ۲۶۵۰ تومان مصوب شد که هزینه های حمل و نقل نیز به آن اضافه خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول سازمان حمایت نیز مکلف شد تا تاثیر اصلاح نرخ این نهاده‌ها را بر قیمت محصولات نهایی مانند مرغ محاسبه کند و به کارگروه تنظیم بازار ارایه دهد تا این کارگروه در راستای حمایت از تولید و استمرار آن در قالب مجوزی به کارگروه تنظیم بازاراستان‌ها ابلاغ کند.

وی افزود: مقرر شد کمیته‌ای با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی بازنگری در تعرفه واردات کنجاله سویا را در دستور کار قراردهد، ضمن آنکه قرار شد نرخ عرضه کنجاله کلزا و روغن کلزای وارداتی و سایر خوراک‌ها مانند فول فت با محاسبه سازمان حمایت بازنگری وقیمت‌های مصوب آن ابلاغ شود.

کد خبر 34211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =