۱۳هزار طرح نیمه تمام بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کشور وجود دارد

معاون وزیر صمت گفت: هم اکنون بیش از ۱۳ هزار طرح نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کل کشور وجود دارد که طبق بررسی‌های انجام شده مدت زمان اجرای این پروژه‌ها بالاست.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در جمع رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت منطقه ۳(استان‌های قم، البرز، قزوین، مازندران، مرکزی و سمنان)، مهمترین موضوع کشور را در این شرایط، تأمین ارز عنوان کرد و گفت: پس موضوع اول وزارتخانه، توسعه صادرات و مدیریت در واردات است.

وی اضافه کرد بنابر این وزارت صمت از هر اقدام و فکری که برای توسعه صادرات و مدیریت واردات مفید ومؤثر باشد،  پیگیری و از هر ایده‌ای در این خصوص استقبال می‌کند، ضمن آنکه جهت کاهش ارزبری، نهضت ساخت داخل در برنامه‌های وزارتخانه به‌طور جدی دنبال شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ۱۴۲ محصول وارداتی مهم در بخش تولید شناسایی شده است و ما دو اقدام برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اول تکمیل طرح‌های نیمه‌تمامی که این ۱۴۲ محصول را می‌خواهند تولید کنند و برنامه دوم سوق دادن‌ سرمایه‌گذاران جدید به تولید این محصولات است.

زرندی همچنین گفت: با پیگیری‌های انجام شده و موافقت کمیسیون اقتصادی دولت محدودیت‌ها برای مشوق‌های صادرات مواد خام و کالاهای واسطه‌ای را تصویب کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۱۳ هزار طرح نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کل کشور وجود دارد که طبق بررسی‌های انجام  شده مدت زمان اجرای این پروژه‌ها بالاست و باید استان‌ها تلاش کنند این زمان کوتاه‌تر شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در طرح‌های مهم که منجر به کاهش ارزبری و یا قطع واردات می‌شود، باید استان‌ها با پیگیری و بررسی مشکلات واحد در سطح استان و یا ملی به اتمام سریع آن کمک کنند.

زرندی همچنین در خصوص توجه به مسائل محیط زیست گفت: ما ضمن تأکید فراوان به رعایت مسائل زیست‌محیطی، معتقدیم باید در برخی از موضوعات این بخش و تولید بازنگری صورت گیرد چرا که برخی از این مقررات موانعی را برای تولید ایجاد کرده است.

زرندی در پایان تصریح کرد: جمع بندی مجوزها و رویه‌های مخل بیرونی حوزه صنعت، معدن و تجارت و ارائه راهکارهای پیشنهادی راآماده کرده کردیم تا برای رفع آن اقدام کنیم.

کد خبر 34224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =