رشد ۱۴ درصدی صادرات غیرنفتی ایران به چین

صادرات غیرنفتی ایران به چین در ماه اکتبر ۲۰۲۰ با ۱۴ درصد رشد نسبت به ماه قبل از آن به ۵۱۹ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، آمارهای منتشر شده از سوی معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران نشان می‌دهد که مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی ایران به چین در ۱۰ ماهه نخست ۲۰۲۰ برابر با ۵ میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار بوده که از این رقم ۴ میلیارد و ۹۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی و یک میلیارد و ۸۰ میلیون دلار صادرات نفتی بوده است.

مقایسه این آمار با صادرات سال گذشته نشان می‌دهد که مجموع صادرات ایران به چین در ۱۰ ماهه نخست ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹ رقمی معادل ۵۶ درصد کاهش یافته است. صادرات نفتی ایران طی این مدت ۸۴ درصد و صادرات غیرنفتی ۱۹ درصد کاهش یافته است.

ایران در ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ رقمی معادل ۱۱ میلیارد و ۷۳۸ میلیون دلار صادرات به چین داشت که از این رقم ۶ میلیارد و ۶۸۵ میلیون دلار صادرات نفتی و ۵ میلیارد و ۵۳ میلیون دلار صادرات غیرنفتی بود.

ایران در ماه سپتامبر ۲۵۴ میلیون دلار صادرات نفتی و ۴۵۵ میلیون دلار صادرات غیرنفتی به چین داشت که این رقم در ماه اکتبر به ۸۴ میلیون دلار برای صادرات نفتی و ۵۱۹ میلیون دلار صادرات نفتی افزایش یافته است.

با این حال مجموع صادرات ایران در ماه اکتبر کمتر از ماه سپتامبر بوده است. ایران در ماه سپتامبر ۷۱۰ میلیون دلار صادرات نفتی و غیرنفتی به چین داشته که این رقم در ماه اکتبر به ۶۰۳ میلیون دلار کاهش یافته است.

این آمارها نشان می‌دهد که که مجموع صادرات در ماه اکتبر ۱۰۷ میلیون دلار نسبت به ماه قبل از آن کمتر است.

واردات ۷ میلیارد دلاری از چین

آمارهای منتشر شده همچنین نشان می‌دهند که چین طی ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ رقمی معادل ۷ میلیارد و ۲۴۷ میلیون دلار صادرات به ایران داشته که این رقم ۷.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر است.

همچنین تراز تجاری این مدت ۲ میلیارد و ۷۷ میلیون دلار برای ایران منفی بوده در حالی که تراز تجاری در سال گذشته ۳ میلیارد و ۹۲۵ میلیون دلار برای ایران مثبت بود.

کد خبر 39092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =