فرمایشات رهبری چراغ راه همه مسوولان است/جهش تولید در گرو مشارکت مردم

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: زمینه سازی برای حضور و مشارکت هرچه بیشتر مردم در تولید و صادرات، محقق کننده شعار سال و جهش تولید است.

به گزارش اگزیم نیوز، محمدرضا بهرامن امروز (پنجشنبه) با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مسوولان باید زمینه حضور و مشارکت مردم را در بخش‌های مختلف اقتصادی فراهم کنند، افزود: فرمایشات معظم له در راستای شعار سال و تحقق افزایش و جهش تولید است لذا این مهم بدون استفاده کردن از ظرفیت‌های موجود محقق نمی‌شود و اگر در این مسیر موفق شویم به اشتغال پایدار دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود در جمع کارگران، همچنین بر لزوم سوق یافتن اعتبارات بانکی به سمت تولید تاکید داشتند، ادامه داد: اگر اعتبارات بانکی به سمت تولید نرفته و به سمت سپرده‌ها برود، نابودی تولید را به همراه خواهد داشت.

نایب رئیس اتاق ایران اظهارداشت: یکی از دغدغه‌های مهم امروز تولید، کمبود سرمایه در گردش است و بانک‌ها تمایلی ندارند به این بخش ورود کنند. این مساله سبب شد تا در پایان سال گذشته حذف بسیاری از صنایع کوچک و حتی بزرگ را در کشور شاهد باشیم.

بهرامن، مرزهای طولانی ایران با سایر کشورها را ظرفیتی ویژه برای کشور خواند و گفت: جریان مصرف نباید فقط محدود به ۸۵ میلیون ایرانی و در داخل کشور شود، بلکه باید از ظرفیت جمعیت ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیونی کشورهای اطراف و منطقه استفاده کرد.

وی معتقد است: همه این جریان‌ها به این نکته اساسی باز می‌گردد که باید محیط را برای امنیت سرمایه‌گذاری در کل زنجیره فراهم کنیم و در این راستا مجلس و به ویژه دولت بسیار تاثیرگذار هستند.

نایب رئیس اتاق ایران تاکید کرد: بزرگترین امتیاز کشور، همسایگان آن هستند که بازار مصرف خوبی می‌توانند برای کالاها و تولیدات ما باشند، اما باید یک نگاه و برنامه‌ریزی برای صادرات داشته و زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم.

وی با یادآوری اینکه همه کشورها همراهی دولت‌هایشان به بازارهای هدف جدید دست می‌یابند، به طور مثال به کشور ترکیه اشاره کرد که دولتمردان این کشور همواره با بازرگانان خود به دیگر بازارها ورود می‌کنند؛ امری که به‌ندرت نزد مسوولان کشورمان شاهد آن هستیم و اگر به درستی عملیاتی و اجرایی شود مسیر را برای توسعه و جهش تولید با استفاده از ظرفیت‌های موجود به‌خصوص ظرفیت‌های مردمی فراهم می‌کند.

بهرامن در خاتمه اضافه کرد: تصمیمات یک‌شبه و حضور و دخالت در هر بخشی، از جذابیت ورود سرمایه‌ها و امنیت سرمایه‌گذاری‌ها خواهد کاست و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب به‌درستی اشاره کردند مسوولان باید زمینه حضور و مشارکت مردم را در بخش‌های مختلف از جمله تعاون، کارهای خانگی، صنایع دستی و دانش بنیان‌ها فراهم کنند.

کد خبر 73188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =