کاهش 30 درصدی خرید شیرینی و شکلات

رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: با توجه به وضعیت بد معیشت مردم در کنار افزایش قیمت شیرینی و شکلات، مصرف و خرید این محصول با کاهش 30 درصدی رو به رو شده است.

به گزارش اگزیم نیوز و به نقل از ایلنا، جمشید مغازه ای با اشاره به مطلوب نبود وضعیت بازار شکلات در شب یلدا، افزود: با گسترش ویروس کرونا و کاهش قدرت خرید خانوار، تقاضا برای خرید این محصولات ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: علی رغم آنکه حاشیه سود تولیدکنندگان از ۱۴ تا ۱۵ درصد به ۴ تا ۵ درصد کاهش یافته اما به سبب لوکس بودن این محصول در سبد خانوار و نبود کالا در سبد مصرفی، شرایط بازار شیرینی و شکلات تعریفی ندارد.

مغازه ای با اشاره به اینکه تا پایان سال برنامه ای برای افزایش قیمت وجود ندارد، گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان سود خود را در سبد تولید و فروش می بینند و اگر اتفاق خاصی در نرخ مواد اولیه رخ ندهد، برنامه ای برای افزایش قیمت شکلات در بازار نداریم.

رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات درباره بازار شکلات در شب یلدا بیان کرد: با گسترش ویروس کرونا و اجتناب در دورهمی‌ها پیش بینی می شود تقاضای چندانی برای خرید شکلات در بازار وجود نداشته باشد.

کد خبر 39102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =