وزیر راه و شهرسازی: برای ۷۰ هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت در کشور زمین تامین شده است

وزیر راه و شهرسازی از تامین و واگذاری اراضی طرح جوانی جمعیت برای ۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط در کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: تأمین این تعداد زمین کار راحتی نیست و بودجه قابل‌توجهی در این زمینه صرف شده است.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، مهرداد بذرپاش در آیین واگذاری زمین رایگان به ۵۰۰۸ خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت در قالب پویش خانواده رضوی در یزد، ضمن تبریک دهه کرامت با بیان اینکه در طرح جوانی جمعیت تا این لحظه به بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان یزد زمین واگذار شده است، افزود: میزان منابع دولتی در این استان برای آماده سازی اراضی عدد قابل توجهی است که این مهم نشان از تلاش متولیان امر در استان و اهتمام ویژه آن‌ها دارد.

وی با بیان اینکه به تمام متقاضیان جوانی جمعیت واجد شرایط در استان یزد، زمین واگذار شده، منابع مالی دولت برای آماده سازی واگذاری زمین در طرح یاد شده در استان را ۱۸۰ هزار میلیارد ریال ذکر و تصریح کرد: تخصیص این عدد قابل توجه نشان از توجه دولت سیزدهم به این موضوع است.

عزم جدی برای خروج از بحران جمعیتی

بذرپاش با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ویژه دولت پرداختن به موضوع جمعیت و جوانی جمعیت، است افزود: کشور براساس یک سیاستگذاری اشتباه به سیاه‌چاله جمعیتی کشیده شده بود؛ اما در سال های اخیر قانون جوانی جمعیت توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد که نتایج مناسبی داشت.

وی اضافه کرد: موضوع جوانی جمعیت فارغ از تاکیدات قانونی و ادارای نیازمند عزم مجاهدانه ملی است و همه دستگاه ها ولو اینکه اگر تاکید قانونی بر آن نباشد، باید به میدان بیایند و همه دلسوزان، صاحبان تربیون، صاحبان قلم، موثرین و نخبگان در این زمینه احساس مسوولیت کنند.

آغاز ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در کشور

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دولت تمام توان خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بکار گرفته است، افزود: استان یزد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در وضعیت خوبی قرار دارد، هدف گذاری و تمهیدات انجام شده این استان در این زمینه قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن ساخت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور آغاز شده است، این عدد قابل توجهی است و در این زمینه افزون بر ۱۰۰ هزار هکتار زمین در شهرها و روستاها واگذار شده است.

رشد بخش مسکن در دولت سیزدهم

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: رشد تولید بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۰ منفی ۱۳ درصد بود که این رقم در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ به مثبت ۴.۸ درصد رسیده است، این عدد کمی نیست زیرا که وقتی موتور مسکن به حرکت در می‌آید، رشد اشتغال، کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرصت بیشتر برای خانه‌دار شدن، کاهش تورم و غیره را شاهد خواهیم بود.

بذرپاش تأکید کرد: نیاز پیشرفت کشور در این است که چرخ تولید مسکن با سرعت بچرخد تا بسیاری از مسائل حل شده و دیگر برنامه‌ها برای رشد کشور به سرانجام برسد؛ پس ضرورت دارد همه دست‌به‌دست هم دهیم تا تحقق طرح نهضت ملی مسکن را شاهد باشیم بخصوص از شبکه بانکی استان یزد و سراسر کشور درخواست می شود تا برای تحقق طرح نهضت ملی مسکن کمک بیشتری کنند.

رشد ۵۵ درصدی ترانزیت کشور در سالجاری

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کریدورهای شمالی - جنوبی یکی از موضوعات مهمی است که می توان با توسعه آن کشور را به رشد رساند، درباره رشد حمل‌ونقل و ترانزیت کشور، گفت: در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ رشد نزدیک به ۶۰ درصدی را در حوزه ترانزیت شاهد بودیم پس ترانزیت می‌تواند به‌اندازه نفت برای کشور درآمد ایجاد کند.

وی افزود: این رشد ادامه دارد؛ در ۲ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه ۵۵ درصد رشد ترانزیت داشته ایم که امیدواریم امسال هم یک رکورد باور نکردنی را در ترانزیت کشور ثبت کنیم. ترانزیت کشور این پیام را به دنیا انتقال می دهد که ایران کشوری امن، آرام و ارزان برای انتقال گسترده کالا از شمال به جنوب و یک فرصت بی‌نظیر اقتصادی برای ایران است.

بذرپاش با بیان اینکه در حوزه کریدورها، توافقات خوبی با کشورهای منطقه اتفاق افتاده است، گفت: استان یزد یکی از استان های اقتصادی کشور است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دولت جز خدمتگزاری شانی برای خود قائل نبوده و نیست، در این دولت تمام توان بر این است حتی دقیقه و لحظه ای را برای خدمت بیشتر به مردم از دست ندهد، البته در برخی شاخص‌ها تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

آیین واگذاری زمین رایگان به ۵۰۰۸ خانواده مشمول قانون جمعیت جوانی در قالب پویش خانواده رضوی جمعه شب در آستان مقدس امامزاده سیدجعفر محمد(ع) شهر یزد برگزار شد.

مجموعا ۱۴ هزار و ۵۷۴ متقاضی در این استان برای دریافت زمین رایگان در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت‌نام کردند.

کد خبر 73750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =