کاهش مصرف برق منجر به بهره گیری مطلوب از گاز می شود

معاون برق و انرژی وزیر نیروبا اشاره به اینکه نزدیک به ۲۵۰ میلیون مترمکعب از گاز کشور در بخش گرمایش مصرف می‌شود، گفت: هرگونه تلاش برای کاهش مصرف برق می‌تواند بطور مستقیم در مصرف گاز تاثیرگذار باشد.

به‌گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "همایون حائری" در جلسه ستاد مدیریت سوخت نیروگاه‌ها، صنایع و مدیریت مصرف انرژی (گاز و برق) کشور در مرکز پایش صنعت برق و ارتباط ویدئوکنفرانسی با شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع افزود:امروز با توجه به نقش بسزایی که اصلاح روشنایی معابر در کاهش مصرف دارد، مدیران برقی باید به صورت عملیاتی روشنایی‌ها را بررسی و برنامه‌های اصلاحی را تسریع کنند.

حائری از احتمال تداوم این شرایط تا ۴۰ روز آینده خبر داد و گفت: حفظ پایداری شبکه برق بسیار ضروری است و چنانچه صنعت برق توانست پیک بیش از ۵۷ هزار مگاواتی تابستان را پشت سر بگذراند، می‌تواند در این مقطع نیز موثر عمل کند.
«محمدحسن متولی‌زاده» مدیرعامل توانیر نیز در این نشست ضمن تاکید بر اینکه به منظور تشویق مردم برای کاهش مصرف باید تلاش کرد، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه و فضای مجازی برای آگاه سازی مردم از روش‌های کاهش مصرف بسیار ضروری است.
وی پیرامون طرح‌ریزی برگزاری مسابقه‌ای میان شهرها گفت: این مسابقه در کنار مشوق‌هایی که به‌ شکل فردی برای مشترکان اعمال می‌شود، می‌تواند نتیجه کار جمعی مردم هر شهر را برای کاهش مصرف نشان دهد.
مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه جزئیات این مسابقه بزودی اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: واقعیت اینکه در شرایط فعلی باید روزانه ۱۶ هزار مگاوات ساعت مدیریت مصرف انجام شود که برنامه‌های عملیاتی در این زمینه به استان‌ها اعلام شده است.
متولی زاده همچنین از ارسال پیامک‌هایی یکسان به مشترکان برق خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این پیامک‌ها بتواند در کنار سایر راهکارهای ارتباطی و آموزش روش‌هایی ساده به هموطنان، در مدیریت مصرف برق و گاز موثر باشد.

میزان مصرف برق کشور براساس  گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران روز گذشته برای دومین روز از مرز چهل هزار مگاوات گذشت.

 

 

کد خبر 39636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =