جهانگیری: توسعه سواحل مکران در دستور کار دولت قرار گرفته است

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه توسعه سواحل مکران مدتی است که در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: اخیرا دولت تغییراتی را به منظور سرعت گرفتن پروژه‌ها در ستاد و دبیرخانه توسعه سواحل مکران ایجاد کرده است.

به گزارش اگزیم نیوز، اسحاق جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه کنارک در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سواحل مکران نعمتی بزرگ است که می‌تواند علاوه‌بر توسعه ملی و توسعه سیستان و بلوچستان به توسعه کشورهای منطقه نیز کمک کند.

وی از دریای عمان و سواحل مکران به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان نام برد.

معاون اول رییس جمهوری سیستان و بلوچستان را از استان های پرظرفیت کشور برشمرد و گفت: متاسفانه با وجود ظرفیت های متعدد، این استان با موانع زیادی در مسیر توسعه روبروست که باید با سفرهای متعدد مسوولان، این ظرفیت‌ها در جهت پیشرفت و توسعه منطقه استفاده شود.
وی با یادآوری اینکه طرح‌ها و کارهای بزرگی در سیستان و بلوچستان در دست اقدام است خاطرنشان کرد: گازرسانی به استان و احداث راه آهن چابهار به زاهدان و ساخت بزرگراه‌های مختلف در دستور کار قرار دارد که امیدوارم شاهد سرعت بخشیدن به روند اجرای این طرح‌ها باشیم.
جهانگیری با اشاره به برنامه‌های سفر ۲ روزه خود به سیستان و بلوچستان افزود:نشست ستاد توسعه سواحل مکران در چابهار برگزار و از پیشرفت طرح های توسعه مطلع خواهیم شد.
وی افزود: جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان نیز فردا در زابل برگزار خواهد شد و جلسه‌ای نیز با مردم، مسوولان و نهادهای مدنی در زاهدان برگزار خواهیم کرد تا به بررسی مسایل و مشکلات استان بپردازیم.
وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در این سفر معاون اول رییس جمهوری را همراهی می‌کنند.

 

 

کد خبر 39726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =