کمبود ارز و لاستیک، عامل گرانی در بازار

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور گفت: مشکل تهیه لاستیک برای رانندگان اتوبوس همچنان وجود دارد و کمبود ارز مورد نیاز برای واردات و جبران کمبود این نوع لاستیک، افزایش قیمت این کالا را بیش از پیش تشدید کرده است.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از ایسنا، احمدرضا عامری با اشاره به کمبود لاستیک مورد نیاز رانندگان در بازار؛ اظهار داشت: رانندگان اتوبوس نمی‌توانند هر لاستیکی را زیر ماشین‌شان بیاندازند چرا که با جان مردم سر و کار دارند و در این میان تنها لاستیک‌های برند فرانسوی و با استاندارد بالا را خریداری می‌کنند اما در حال حاضر بازار با مشکل موجودی و قیمت مواجه است.

وی افزود: نرخ لاستیک‌های با کیفیت و برند مناسب اتوبوس در بازار بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان بوده؛ اگرچه از نظر موجودی نیز کمبود وجود دارد.

عامری ادامه داد: حتی لاستیک‌های چینی که اقبال چندانی به آن‌ها از سوی رانندگان نمی شد و قیمت‌های نازلی داشتند اکنون به نرخ، هر جفت ۱۲ میلیون تومان رسیده‌اند.

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور تاکید کرد: به نظر می‌رسد مشکل کمبود لاستیک مورد نیاز رانندگان اتوبوس و قیمت آن در بازار از کمبود ارز مورد نیاز نشأت می‌گیرد و تا این مشکل برطرف نشود، نمی‌توان نسبت به رفع کمبود لاستیک در آینده امیدوار بود.

عامری با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکل لاستیک به ویژه برای رانندگان اتوبوس، تاکید کرد: ضمن حل مشکل ارزی برای واردات لاستیک، نظارت از سوی متولیان بر بازار بیشتر شود و با متخلفانی که آن را احتکار کرده یا با قیمت‌های گزاف در بازار عرضه می‌کنند، به صورت جدی برخورد شود تا کسی به خودش جرأت ارتکاب چنین تخلفاتی را ندهد.

کد خبر 39851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =