ترخیص ‌۹۰ درصد کالاهای اساسی از گمرکات

ناظر کل گمرکات هرمزگان از ترخیص ۵۰ درصد مجموع کالاها از گمرکات کشور از ۱۸ آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: پس از ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب و با مصوبه هیات دولت این اتفاق مهم رخ داد.

به گزارش اگزیم نیوز از تسنیم، ابوالفضل اکبرپور اظهار داشت: از ۱۸ آبان ماه سال جاری با مصوبه هیات دولت که پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص بحث گرانی بعضی از کالاها بود، وضعیت ترخیص کالا تغییر کرد.

وی افزود: خوشبختانه حجم زیادی از کالاها که به خاطر مواردی مانند کد رهگیری یا بحث‌های ثبت سفارش و اصلاح ثبت سفارش در گمرک مانده بود، اجازه دادند تا ۹۰ درصد این کالاها ترخیص شود.

ناظر کل گمرکات هرمزگان گفت: این ۹۰ درصد اکثرا شامل کالاهای اساسی، مواد اولیه خط تولید و یک سری از اقلام و ماشین آلات خط تولید بود که نسبت به ترخیص آنها اقدام شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی و غیراساسی از طریق گمرکات هرمزگان ترخیص شده که حدود ۵۰ درصد از این ترخیص‌ها از ۱۸ آبان تاکنون انجام شده است.

اکبرپور افزود: گمرکات تمام تلاش خود را به کار می‌برد که حمایت کننده خوبی برای تولیدکننده داخل و تسهیل کننده مباحث صادراتی باشد و با تمام توان آماده خدمت رسانی به این افراد هستیم.

کد خبر 40425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =