افزایش ۱۷۰ درصدی صادرات کالا از بندر خرمشهر

مدیر توسعه تجارت منطقه آزاد اروند از افزایش ۱۷۰ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت ۴۹۳ میلیون دلار کالای غیرنفتی از بندر خرمشهر صادر شده است.

به گزارش اگزیم نیوز از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند، محمد ادیبی‌کیا روز دوشنبه مقصد اصلی کالاهای صادر شده از بندر خرمشهر را کشور عراق بیان کرد و گفت: مواد معدنی، انواع آبزیان، فولاد، مصالح ساختمانی و مواد غذایی از عمده کالاهای صادراتی به کشور عراق می باشند.

وی اظهار داشت: در این مدت مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید به ارزش ۱۸۵ میلیون دلار به بندر خرمشهر وارد شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ادیبی‌کیا در ادامه گفت: واردات مواد اولیه ، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز منطقه آزاد اروند منجر به تولید کالاهای مورد نیاز این منطقه در واحدهای تولیدی آبادان و خرمشهر شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۴۵۰ هزار دلارکالای مصرفی از طریق واحدهای تولیدی این منطقه آزاد تامین شد گفت: این رقم در سالجاری به ۱۰ برابر یعنی بیش از چهار میلیون دلار افزایش یافت.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

 

کد خبر 40495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =