قیمت سکه بالا رفت

بازار طلا امروز (سه شنبه) با افزایش قیمت مواجه شد و قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح امامی به ۱۱ میلیون تومان رسید و نسبت به روز گذشته از افزایش ۰.۴۵ درصدی برخوردار شد.

به گزارش اگزیم نیوز، در معاملات روز جاری بازار تهران، هر گرم طلا افزایش نرخ را تجربه کرد و هر قطعه سکه بهار آزادی طرح امامی نیز با ۱۰۰ هزار تومان رشد به ارزش ۱۱ میلیون مورد معامله قرار گرفت.

هر قطعه نیم سکه نیز به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته رشد ۱.۵۸ درصدی داشت.

امروز هر قطعه ربع سکه با افزایش ۱.۲ درصدی، ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به فروش رفت.

همچنین هر سکه گرمی با رشد ۲.۱۲ درصدی نسبت به روز گذشته ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.

هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز نسبت به دیروز با ۷۴ هزار تومان افزایش ۴ میلیون و ۸۲ هزار عرضه شد.

امروز نرخ قیمت طلا بالا رفت، به طوری که هر گرم طلا ۱۸ عیار با رشد ۱.۳۹ درصدی به یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید.

در این خصوص نادر بذر افشان دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با اشاره به  افزایش تقاضا در بازار، گفت: از دیروز و به مناسبت روز مادر تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه در مقایسه با چند روز اخیر ۱۵ درصد افزایش یافت و حباب سکه نیز به ۳۰۰ هزار تومان رسیده، هرچند که قیمت‌ها تحت تاثیر این مناسبت با افزایش همراه بوده ولی تا زمانی که نرخ ارز بالا نرود، طلا و سکه گران‌تر نخواهد شد.

 همچنین امروز در معاملات بازارهای جهانی هر اونس طلا، به نرخ یک هزار و ۶۰ دلار رسید و نسبت به روز قبل کاهش ۰.۵۳ درصدی را تجربه کرد.

ارزش هر اونس طلا در روز گذشته توانسته بود تا نزدیکی یک هزار و ۸۷۰ دلار بالا برود که سطح حمایت خوبی برای نرخ طلا و سکه ایران به شمار می رفت، ولی از آنجا که بازار طلای داخلی با اونس کمتر از یک هزار و ۸۵۰ دلار حمایت چندان قدرتمندی برای باقی ماندن در سطح ۱۱ میلیون تومان ندارد و اگر ارزش اونس در این محدوده باقی بماند، در روزهای آتی شاهد افت قیمت ها خواهیم بود.

کد خبر 40531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =