ثبات قیمت ارز و طلا در بازارهای داخلی و جهانی

اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در تحلیل وضعیت بازار طلا گفت: در دو روز نخست هفته گذشته خرید و فروش مصنوعات طلا در بازار مطلوب نبود اما از روز دوشنبه، معاملات وضعیت نسبتا خوبی داشت.

به گزارش اگزیم نیوز، ابراهیم محمدولی با توجه به ثبات نسبی قیمت طلا و ارز در بازارهای داخلی، افزود: خوشبختانه در دو روز آخر هفته همکاران ما در بازار فروش خوبی داشتند و انتظار داریم با توجه به روزهای پایانی سال افزایش دادو ستد مصنوعات طلا ادامه دار باشد.

وی در ادامه بر ضرورت خرید مصنوعات طلا از واحدهای صنفی مطمئن تاکید کرد و گفت: مردم مصنوعات و سکه طلای خود را از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب از این اتحادیه خریداری و نیازهای خود را از واحدهای صنفی مطمئن تامین کنند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران معتقد است که هر زمان قیمت ها در بازار از ثبات لازم برخوردار شود، داد و ستد طلا در بازار بیشتر می شود و ممکن است برعکس آن نیز اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۴۵ روز باقی مانده، گفت: امیدواریم با توجه به ثبات قیمت ها در بازار در روزهای پایانی سال داد و ستد خوبی داشته باشیم.

محمدولی با اشاره به وضعیت طلا در بازارهای جهانی، افزود: در بازارهای های جهانی نیز شاهد روزهای نسبتا آرامی هستیم و بازار طلا نسبت به گذشته آرامش خوبی داشته و حتی قیمت ها کاهشی بوده است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: اگر قیمت جهانی و اونس طلا همچنان از آرامش و ثبات لازم برخوردار باشد و بازار جهانی بدون تنش و التهاب روند خود را ادامه دهد، انتظار داریم بازار طلا در آینده رونق بگیرد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: هرچند پیش بینی وضعیت طلا در بازارهای جهانی تا حدودی سخت است ولی اگر حادثه غیرمترقبه ای نداشته باشیم و بازار ارز همچنان با ثبات باشد، دادو ستد مصنوعات طلا به نظر وضعیت بهتری خواهد داشت و این هم به نفع تولید است و هم خرید و فروش طلا را در بازار رونق خواهد داد.

محمدولی با اشاره به قیمت جهانی طلا در هر اونس، بیان کرد: هم اکنون قیمت اونس جهانی یک هزار و ۸۴۱ دلار است و در صورتی که حادثه غیرمترقبه و یا عامل نگران کننده ای در بازارهای جهانی بروز نکند همچنان قیمت طلا در دوره ثبات، باقی خواهد ماند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران، یادآور شد: انتظار داریم با توجه به روزها و هفته های پایانی سال شاهد افزایش تقاضای خرید مصنوعات طلا در بازار باشیم تا هم کسب و کار تولیدکنندگان و هم کسب و کار فروشندگان رونق بگیرد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران بیان کرد: به نظر می رسد در هفته پیش رو در بازارهای جهانی شاهد ثبات بیشتر قیمت طلا باشیم و اگر نوسانی باشد بسیار اندک خواهد بود و بازار به سمت و سوی آرامش خواهد رفت.

کد خبر 40610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =