تسهیلات پنج میلیارد ریالی دانش بنیان‌ها وثیقه نمی‌خواهد

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از سیاست‌های دولت در تحقق جهش تولید و اقتصاد مقاومتی را حمایت از شرکت‌های دانش‌بینان برشمرد و گفت که این شرکت‌ها برای پرداخت تسهیلات تا سقف پنج میلیارد ریال نیاز به وثیقه‌سپاری ندارند.

به گزارش اگزیم  نیوز، محمدجعفر کبیری روز سه شنبه در کارگروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری مازندران در ساری تسهیلات پرداختی به شرکت های دانش بنیان و تعاونی های جوانان و توان یابان را ارزان قیمت توصیف کرد.

وی افزود: تسهیلات پرداختی به این شرکت ها تا سقف پنج میلیارد ریال از سوی صندوق توسعه سرمایه گذاری تعاون با هدف کاهش ریسک مورد ضمانت قرار می گیرد.

معاون وزیر تعاون با اشاره به پیش بینی سهم ۲۵ درصدی تعاونی ها در تولید ناخالص داخلی کشور، اظهار داشت: با وجود حمایت هایی که از بخش تعاون در اقتصاد صورت می گیرد ، تاکنون این امر در حوزه تعاونی محقق نشده است.
وی مشکلات فرهنگی در حوزه کارهای مشارکتی را دلیل اصلی عدم دستیبابی به این موفقیت از سوی شرکت های تعاونی دانست و افزود : برای فرهنگ سازی در حوزه تعاون ، دستورالعمل احیاء تعاونی های دانش آموزش پس از هفت سال پیگیری در روزهای اخیر ابلاغ شده است.
کبیری هدف اصلی از تدوین این دستورالعمل را فرهنگ سازی در حوزه تعاونی ها برای افزایش سطح مشارکت مردم در این فعالیت ها برشمرد.

وی ایجاد سامانه جامع هوشمند نظارتی بخش تعاون و راه اندازی پنجره واحد را هم از مهم ترین راهکارها برای اعتماد سازی عمومی حوزه تعاونی در سطح ملی بیان کرد.
پرداخت تسهیلات ۹۰۰ میلیارد تومان اشتغال روستایی 
معاون وزیر تعاون همچنین گفت که در سال جاری تنها در حوزه اشتغال روستایی در کشور حدود ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک توسعه تعاون در قالب سامانه کارا پرداخت شده است.
وی افزود : در مجموع حدود ۷۰ درصد از منابع مالی و تسهیلاتی ۲۱ هزار میلیارد تومانی  پیش بینی شده برای سال جاری از سوی بانک توسعه تعاون باید به شرکت های تعاونی اختصاص می یافت که میزان نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش دارد.

کبیری میزان تسهیلات پرداختی از سوی بانک توسعه تعاون طی سال گذشته را حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
معاون وزیر تعاون همچنین در این نشست با اشاره به درخواست شرکت تعاونی باغداران مازندران برای تامین اعتبار مورد نیاز خرید پرتقال نوروزی ، گفت : برای رفع مشکل مالی خرید پرتقال  شب عید کشور  خط ویژه اعتباری در بانک توسعه تعاون استان مازندران راه اندازی شده است.
وی افزود : از محل این خط اعتباری ویژه حدود ۴۵ میلیارد  تومان تسهیلات برای خرید میوه شب عید کشور به شرکت های تعاونی باغداران استان مازندران پرداخت می شود.
کبیری تداوم این خط اعتباری را برای سنوات آینده مشروط به همکاری دو جانبه شرکت های تعاونی باغداران با بانک توسعه تعاون برشمرد.

کد خبر 40727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =