تولیدکنندگان مصنوعات چوبی تنها با ۴۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان تهران با اشاره به گرانی مواد اولیه و روند روبه تداوم افزایش ها در این صنف، گفت: این امر سبب شده که تولیدکنندگان این بخش تنها از  ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت نصب شده خود بهره برداری کنند.

به گزارش اگزیم نیوز، علیرضا عباسی با اشاره به رکود حاکم بر صنف درودگران و مبل سازان و گران شدن مواد اولیه مورد نیاز این صنف از جمله چوب، اسفنج و فوم، افزود: با وجود عدم تغییر دستمزد و اجرت کارگران، اما بالا بودن هزینه های تولید باعث شده تا تولیدکنندگان تنها پس از تایید هزینه های مواد اولیه و قیمت تمام شده و همچنین موافقت مشتری، کالای درخواستی را تولید کنند.

وی تاکید کرد: گرانی مواد اولیه منجر به افزایش نرخ محصول نهایی می شود؛ بنابراین مشتریان به جای تعویض مبلمان، ترجیح می دهند آن را تعمیر کرده و تا جایی که ممکن است از مبلمان قدیمی خود استفاده کنند.

عباسی با اشاره به شرایط بازار در سال ۹۹، گفت: با وجودی که از در طول سال جاری تعطیلی بر بازار و کسب و کار حاکم بود؛ اما از ابتدای اسفند از جنب و جوش بهتری برخورداریم. مردم یک سال تمام با کرونا مقابله کردند و از خانه های خود بیرون نیامدند و ا صناف نیز همکاری مطلوبی با دولت به منظور کنترل شرایط داشتند، هرچند اکنون دولت باید با ارائه یارانه و کمک های مالی، بخش خصوصی از جمله درودگران و مبل سازان را حمایت کند.

وی ابراز امیدواری کرد سال آینده، سال رونق در اقتصاد باشد و دولت نیز با ارایه راهکارها و حمایت های مطلوب بستر مناسب هت افزایش تحرک در تولید را فراهم نماید.

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: حمایت از تولیدکننده، چرخه اقتصاد را رشد و ترقی خواهد داد و موجب اشتغال و ارزآوری خواهد شد.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان تهران پیشنهاد داد: دولت با حمایت های مالیاتی، اصناف آسیب دیده را در سال ۹۹ یاری کند زیرا  پرداخت مالیات با کسب وکار راکد، رمقی برای اصناف باقی نگذاشته است.

کد خبر 41246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =