مسجدی با وزیر دارایی عراق درباره دریافت مطالبات ایران گفت وگو کرد

«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در ادامه رایزنی‌های خود با طرف عراقی برای دریافت مطالبات کشورمان، امروز (دوشنبه) با وزیر دارایی عراق دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد امروز"دوشنبه" در دیدار با "عبدالامیر علاوی" وزیر دارایی عراق درباره فضای سیاسی بین دو کشور از جمله نحوه دریافت مطالبات ایران از طرف عراقی بحث و گفت وگو کرد.
علاوی وزیر دارایی عراق در این نشست گفت که مطالبات ایران در اولویت پرداخت‌های کشورش قرار دارد و  تاکید کرد که پیش‌بینی لازم در این زمینه انجام شده است.
جمهوری اسلامی ایران بابت صادرات برق و گاز نزدیک به ۶ میلیارد دلار از عراق طلب دارد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه ایران با وجود اینکه مطالبات اکنون در بانک‌های عراقی انباشته شده است و پیشرفت‌هایی جهت وصول آن نیز حاصل گردید، اما مهم‌ترین مشکل سد راه پرداخت این بدهی‌ها از سوی بغداد، تحریم غیرقانونی و ظالمانه آمریکا است.

اخیرا در برخی رسانه‌ها اخباری از آزادسازی منابع ایران در عراق با موافقت دولت «جو بایدن» منتشر شده بود، اما این اخبار از سوی هیچ منبع رسمی در تهران و بغداد تایید نشد، ضمن اینکه رسانه‌های خبری عراق نیز به آن نپرداختند.

این خبر پس از آن منتشر شد که توافقاتی بین دو کشور صورت گرفته بود که عراق برخی اقلام را برای ایران خریداری کند.

برخی منابع در بغداد در خصوص این مطلب با تردید پاسخ دادند، از جمله یک منبع دیپلماتیک به ایرنا گفت که نمی‌تواند مطلب را تایید کند.

کد خبر 41431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =