ساماندهی تشکل‌ها در کمیسیون اقتصادی دولت

رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب ‌و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی از تصویب موضوع ساماندهی تشکل‌ها در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، علی فیروزی صبح امروز(سه‌شنبه)و در آخرین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: روز گذشته در کمیسیون اقتصادی دولت بحث ساماندهی تشکل‌ها مصوب شد و امیدوار هستم که این موضوع به تصویب هیات وزیران نیز برسد.

وی افزود: براساس مصوبه کمیسیون اقتصادی دولت، اختیارات خوبی به اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون داده شده و قرار است دبیرخانه تشکل‌ها نیز در اتاق بازرگانی مستقر شود.

رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد توضیح داد که با ساماندهی تشکل‌ها، تکلیف دولت در اخذ مشورت از بخش‌ها و تشکل‌های مختلف روشن خواهد شد.

فیروزی اظهار داشت: به تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف تکلیف کردیم که باید با تشکل‌ها همکاری کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز ادبیات مناسبی در خصوص مشورت و همکاری با تشکل‌ها حاکم نیست، تصریح کرد: راه بسیار فراز و نشیبی پیش رو داریم؛ تصدی‌گری در دولت و حاکمیت موضوعی جدی است ولی قصد داریم با خرده مصوباتی این موضوع را محدود کنیم.

رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد گفت: باید در مقررات‌گذاری به سمتی برویم که هزینه صدور هر بخشنامه‌ای را محاسبه کنیم؛ باید به سمتی برویم که به ازای هر بخشنامه جدید، یک بخشنامه قبلی حذف شود.

وی گاهی با دارو و ماساژ و غیره می‌توان بیماری را درمان کرد ولی گاهی اوقات برای درمان نیاز به جراحی داریم؛ باید ادبیات مطالبه‌گری را از مسایل سیاسی جدا کرد.

کد خبر 41444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =