وزیر راه: اجازه توسعه مبادی غیررسمی و ایجاد فساد در کشور را نمی‌دهیم

وزیر راه و شهرسازی کشور گفت: هدف دشمن از تحریم نه فقط جلوگیری از ورود کالا بلکه توسعه مبادی غیر رسمی و ایجاد فساد در کشور است که ما اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد اسلامی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح ۵۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: دشمن که نتوانست مشروعیت را از نظام اسلامی بگیرد در تلاش است تا با گسترش فساد، مقبولیت را از نظام اسلامی بگیرد که ما اجازه چنین کاری را به آنان نخواهیم داد.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ۲ پایه را دنبال می‌کند یکی اعتلای حکم حق و عزت مردم ایران و دیگری پیشرفت و آبادانی کشور است. 
وزیر راه و شهرسازی یکی از این اهداف را اعتلای کلمه حق و عزت مردم و هدف دیگر را پیشرفت و آبادانی کشور دانست و تاکید کرد: کشورمان برای اینکه به این اهداف برسد بسیار هزینه داده از جمله شهدایی که جان خود را تقدیم کردند بویژه سردار شهید قاسم سلیمانی، تا اینکه اکنون فرصت خدمت برای ما فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از سیستان و بلوچستان محرومیت زدایی شود تصریح کرد: ما باید مراقب باشیم تا در هر پستی که هستیم، وظایف خود را بشناسیم و تلاش‌های‌مان را جهت محرومیت‌زدایی از این استان به نحو شایسته انجام دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: راه‌سازی در استان بویژه در حوزه بزرگراه‌ها شتاب گرفته و در پی آن۱۶ پروژه بزرگ کامل و ۶پروژه دیگر در حال انجام است.
احمدعلی موهبتی با بیان اینکه ویژگی ساخت بزرگراه در شرایط فعلی با شرایط گذشته فرق می‌کند افزود: امسال ۱۰۴ بزرگراه افتتاح می‌شود که تفاوتش با بزرگراه‌های قبلی این است که بسیاری از آن‌ها در هفته دولت و از صفر آغاز بکار شده‌اند.
وی با بیان اینکه خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران غیر قابل احصا و شمارش است تاکید کرد: هر چند در سیستان و بلوچستان شاهد عقب ماندگی تاریخی هستیم و در حد آرمان‌های نظام کار نشده اما با شتاب جبران گذشته انجام می‌شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه با تلاش همگان و پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی مرز ریمدان راه‌اندازی شد تصریح کرد: این عملیات تقریبا چهار ماه طول کشید و باید گفت که تفاوت کارهای امروز با دیروز در کیفیت است.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از یکهزار و امسال نیز بیش از یکهزار و ۱۰۰ مدرسه تحویل آموزش و پرورش تحویل سیستان و بلوچستان شده گفت:۱۰۰ هزار استخدام در کشور بوده که از این میزان ۱۹ هزار نفر سهم سیستان و بلوچستان بوده و در این زمینه شتاب قابل‌قبولی اتفاق افتاده است.
موهبتی با بیان اینکه ساخت‌و سازها در حوزه سیستان و بلوچستان چه در حوزه بزرگراه و چه در حوزه راه‌های استان در یک سال اخیر شدت گرفته اظهارداشت: ۴۳ درصد اعتبارات استانی در فصل راه هزینه شده که فرصتی فراهم می‌کند مردم منطقه امیدوار باشند.
وی با بیان اینکه معادن سیستان و بلوچستان اتفاق بزرگی بود که محرک آن همین راه‌سازی هاست که دسترسی به آن را فراهم می‌کنند افزود: کارهایی که در استان اتفاق افتاده رکوردشکنی‌هایی بوده که به خاطر تلاش همگان و وزارت راه و شهرسازی رخ داده است.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی در حوزه بیمارستان سراوان کار بی بدیلی انجام داده که اقدامات آن باعث امیدآفرینی و یاس دشمنان خواهد شد

کد خبر 41631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =