نماینده مجلس: تولید داخلی افزون بر رونق اقتصادی اثرات تحریم را از بین می برد

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار تولید، پشتیتبانی ها و مانع زدایی ها گفت : تولید داخلی افزون بر رونق اقتصادی ، اشتغالزایی و تامین نیازها، اثرات تحریم دشمنان را از بین خواهد برد.

به گزارش اگزیم نیوز، علی حدادی روز شنبه درگفت و گویی با اشاره به اینکه اعلام شعار سال در سال‌های اخیر بر مبنای تولید از سوی رهبر معظم انقلاب نشان‌ از پیشران بودن موضوع اقتصاد دارد، اظهارداشت: نزدیک به یک دهه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی محور شعار سال را وضعیت‌ عمومی کشور و مساله اقتصاد انتخاب می‌کنند.

وی بیان داشت: موضوع تولید داخلی و رفع موانع تولید در سه تا چهار سال اخیر که فشار حداکثری، تحریم‌های آمریکا و دیگر کشورهای استکباری بر ایران وارد شد، اهمیت تولید داخلی و قطع وابستگی به نفت را نشان داده و سبب روی‌ آوردن بیشتر به تولید داخلی شده است.

وی با بیان اینکه با ریل‌گذاری صحیح و بهتر بتوان امور را به نحو مطلوبتر پیش برد و به تولید داخل اهمیت بیشتری داد،خاطرنشان کرد: با تلاش برای تحقق شعار امسال می‌توان با آزادی و قدرت بیشتری به توسعه همه جانبه کشور کمک کرد و به این مهم دست یافت.

حدادی یادآورشد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع به طور کامل محقق شود.
وی تصریح کرد: موانع و مشکلات بر سر راه تولید محصول داخلی در سال ۱۴۰۰ با همکاری قوای مجریه، مقننه و قضاییه مرتفع و محقق می‌شود.

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بخشی از این مشکلات و دست اندازهای این بخش با کمتر شدن کاغذ بازی‌ها بین ادارات دولتی و همچنین با همراهی سایر نهادها قابل برطرف شدن است.

وی با اشاره به اینکه زمانی که یک سرمایه‌گذار تشویق و حمایت شود طبیعی است که ثمره آن اشتغال و کارآفرینی مناسب خواهد بود و رونق و جهش تولید را نیز به دنبال خواهد داشت، گفت: توجه به کسب و کارهای خانگی و کوچک همچنان می‌تواند راهگشا باشد و زمینه کار و تولید مقرون به صرفه و زودبازده در بسیاری از نقاط کشورمان را فراهم کند.

حدادی عنوان کرد: دراستان البرز نیز ظرفیت های خوبی درحوزه اقتصادی وجود دارد که باید تسهیل در ارایه جواز برای جوانان  در راه اندازی بسترهای تولید آن را تقویت کرد.

وی تاکید کرد: دربحث ناحیه صنعتی روستایی نیز اقدامات منسجمی باید صورت گیرد.

استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است که بخش قابل توجهی از تولیدات این صنایع صادراتی است.

کد خبر 41743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =