افت ۶ هزار و ۷۳۳ واحدی بازار سهام

در معاملات امروز(دوشنبه)، بورس تهران شاخص کل با افت ۶ هزار و ۷۳۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۷۴۴ واحد رسید.

به گزارش اگزیم نیوز، در معاملات امروز (۱۶ فروردین)شاخص هم وزن نیز ۹۴۵ واحد پایین آمد و در سطح ۴۳۸ هزار و ۹۷۴ واحدی ایستاد. اما شاخص کل فرابوس ۱۲ واحد رشد کرد و رقم ۱۷ هزار و ۹۱۹ واحد را لمس کرد.

خروج پول حقیقی

در روز ‌دوشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام ۴۹۴ میلیارد تومان بود و هرچند شاهد تداوم خروج نقدینگی حقیقی از بورس بودیم اما این میزان مالکیت نسبت به روز گذشته ۲۲ درصد کاهش یافته است.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را بانک تجارت(وتجارت)داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۶۸ میلیارد تومان بود. پس از وتجارت، وبملت(بانک ملت)و وبصادر(بانک صادرات)بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

سبزپوشان

در روز نزول شاخص بورس، قیمت سهام اغلب نمادهای سیمانی مانند سمازن، سدشت، سشرق، سخوز، سیتا و سبزوا افزایش یافت. نمادهای بزرگ فولادی فایرا، فولاد، فخوز و کاوه نیز رشد قیمت داشتند. اما در مقابل نمادهای بزرگ بانکی مانند وبملت، وتجارت و وبصادر با افت قیمت مواجه بودند.

سهم‌های تاثیرگذار

امروز «فولاد»، «فملی» و«فارس»نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شپنا و اپال در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ساوه، بپیوند و آریا پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.

رشد نسبی ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۴۰ هزار و ۱۰۱ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌یکشنبه ۱۳۸ درصد افزایش یافته است البته بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات به اوراق مشارکت اختصاص داشت. ارزش معاملات خرد نیز ۷۲ درصد افزایش یافت و به رقم ۳ هزار و ۵۶ میلیارد تومان رسید.

افت ارزش صف‌ها

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز یکشنبه ۲۱ درصد کاهش یافت و به رقم ۸۲ میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز ۲۱ درصد کاهش یافت و ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان شد.

امروز شرکت صنعتی دوده فام (با نماد معاملاتی شصدف) با صف‌ خرید ۱۷ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شصدف، سدشت (صنایع سیمان دشتستان) و سیمرغ (سیمرغ) بیشترین صف خرید را در اختیار گرفتند.

بیشترین صف فروش نیز به حساپا (خودروسازی سایپا) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۷۱ میلیارد تومانی داشت. پس از خساپا، خزر (فنرسازی زر) و سنیر (سیمان سفید نیریز) بیشترین صف فروش را داشتند.

کد خبر 41920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =