لزوم تغییرات اساسی و بنیادین در بحث صدور مجوزها

نماینده مردم داراب و زرین دشت در خانه ملت گفت: تغییرات اساسی و بنیادین در بحث صدور مجوزها بسیار الزامی بوده و این مهم از سوی نمایندگان مجلس پیگیری خواهد شد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمدجواد عسکری نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری را بسیار دقیق و متناسب با وضعیت کشور دانست و گفت: واقعیت این است که  رهبر معظم انقلاب اسلامی با نامگذاری امسال به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها به موضوعات مهم و راهبردی برای اقتصاد کشور و آینده نظام اشاره نمودند که متاسفانه در بحبوبه مسایل روزمره ممکن است این موارد مورد غفلت مسئولان اجرایی قرار بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: تمام مسئولان، اجزای دولت و حاکمیت باید اهتمام و تلاش در خوری برای تحقق شعار سال داشته باشند و تکلیف دستگاه ها مشخص و وظایف آنها و محدوده شعار در سطح کلان و ملی تبیین شود. همچنین  سیستم و سامانه سنجش کار آمدی باید وجود داشته باشد تا تحقق هدف نامگذاری سال را بررسی کند.

وی افزود: با رونق و جهش تولید فضای کار و تلاش و تشریک مساعی برای رسیدن به توسعه همه جانبه کشور که یک آرمان ملی است افزایش می‌یابد و این امر به نشاط و پویایی ملی و اقتصادی منجر شده و مردم احساس فضیلت و سربلندی می‌کنند.

عسکری گفت: حمایت از تولید یک بحث نظری صرف نیست بلکه شاکله اعتقادی و ملی دارد و باید به همه عواملی که به لحاظ ساختاری و کارکردی مانعی برای تولید ملی و جهش اقتصادی که تضمین کننده صلاح و رستگاری کشور است توجه جدی شود و مجلس شورای اسلامی و کمسیون‌های تخصصی وظیفه دارند در کنار نظارت بر حسن انجام وظایف و ماموریت های محوله توسط دستگاه های اجرایی، به بازنگری در قوانین برای روزآمد و کارآمد کردن قوانین بپردازد و در این زمینه از هیچ کوششی فرو گذار نکنند.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، ادامه داد: ایجاد انگیزه برای قشر خدوم کارگران و کارکنان دستگاههای اجرایی که موتور محرک تولید و جهش آن هستند نیز در جای خود با اهمیت است و دولت باید به این مهم توجه ویژه داشته باشد و این وضعیت آزار دهنده و مخل تولید را اصلاح کند چرا که متاسفانه در این چند سال شاهد هستیم نرخ تورم از نرخ افزایش حقوق ها بالاتر بوده است.

این نماینده مردم در مجلس، اضافه کرد: دولت باید از بودجه به عنوان ابزار خود برای هدایت و تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری بیشتر استفاده نموده و ریسک بلندمدت سرمایه گذاری را کاهش دهد و تغییرات اساسی و بنیادین در بحث صدور مجوزها به عمل آورد و به نام گذاری امسال به مثابه نقشه راه اقتصادکشور نگاه کند و به ارزیابی وضعیت موجود بپردازد و موانع و مشکلات پیش روی اقتصاد ایران و نحوه مواجهه علمی و منطقی با آنها را ارزیابی و برای حل آنها اقدام کند.

کد خبر 42066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =