سال گذشته بیش از ۱۲هزار کارت بازرگانی در تهران صادر یا تمدید شد

رئیس سازمان صمت استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۱۲ هزار کارت بازرگانی صادر یا تمدید که این میزان در مقایسه با سال ۹۸ تغییر محسوسی نداشته است.

به گزارش اگزیم نیوز از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، «یداله صادقی» روز دوشنبه افزود: در سال ۹۹ تعداد ٢ هزار و ۶٣ کارت بازرگانی صادر و ١٠ هزار ۶۶۹ کارت نیز تمدید شد.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته تعداد ۶۶ هزار و ۳۵۷ پرونده ثبت سفارش کالا به ارزش ۱۹ میلیارد و ۲۹۸ میلیون یورو وارد سیستم سازمان صمت استان تهران شد که همه آنها مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت ۷۲ درصد پرونده‌ها به ارزش ۱۳میلیارد و ۶۷۰ میلیون یورو تایید شد.

صادقی یادآور شد: مهمترین کالاهای وارداتی سال گذشته نیز ماشین آلات صنعتی، مواد اولیه واحدهای تولیدی و کالاهای اساسی مورد نیاز کشور بود.

براساس قوانین گمرکی کشور، کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده ی آن اعم از شخص حقیقی و حقوقی، می تواند اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند از این رو ورود و صدور کالا برای همه تجار آزاد نیست و بازرگانانی می توانند مبادرت به ورود و صدور کالا کنند که دارای کارت بازرگانی باشند.

کد خبر 42500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =