بازده منفی تمامی بازارها در روز ۱۲ اردیبهشت

روز گذشته(یکشنبه) تمام بازارها تحت تاثیر کاهش نرخ دلار و اخبار منتشر شده در خصوص احتمال توافق ایران و ۴+۱ و بازگشت آمریکا به برجام، بازده منفی را به ثبت رساندند.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، شاخص کل بورس تهران روز دوازدهم اردیبهشت‌ماه نسبت به روز قبل از آن ۱.۱ درصد افت داشت و از یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۳۳۹ واحد به یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۷۱۳ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز در روز یکشنبه ۰.۳ درصد کاهش داشت و از ۴۲۵ هزار و ۶۷۹ واحد در روز شنبه به ۴۲۴ هزار و ۴۸۲ واحد رسید.

شاخص ۳۰ شرکت بزرگ نیز که در روز یازدهم اردیبهشت‌ماه ۶۰ هزار و ۸۰۲ واحد بود، با ۱.۶ درصد افت، به ۵۹ هزار و ۸۱۹ واحد در روز گذشته رسید.

افت ۲.۲ درصدی قیمت سکه

قیمت هر سکه تمام بهار آزادی از ۹ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان در روز یازدهم اردیبهشت‌ماه به ۹ میلیون و ۵۶۱ هزار تومان در روز گذشته رسید و ۲.۲ درصد کاهش را به ثبت رساند.

نیم سکه طلا نیز افتی ۰.۹ درصدی در روز گذشته داشت و ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان شد. این در حالی است که بهای این سکه در روز شنبه برابر با ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود.

ربع سکه بهار آزادی نیز کاهشی ۱.۴ درصدی داشت. این سکه که در روز یازدهم اردیبهشت‌ماه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، در روز گذشته ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان فروخته می‌شد.

سکه گرمی هم ۰.۳ درصد افت داشت به نحوی که قیمت فروش آن از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در روز شنبه، به یک میلیون و ۸۹۵ هزار تومان در روز یکشنبه رسید.

کاهش نرخ دلار سنا و نیما

در بازار سنا، هر دلار آمریکا که در روز شنبه ۲۳ هزار و ۱۶۲ تومان فروخته می‌شد، روز یکشنبه به ۲۲ هزار و ۹۳۲ تومان کاهش یافت که افتی یک درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین قیمت حواله دلار در سامانه نیما برای خرید که در روز شنبه ۲۲ هزار و ۷۱۰ تومان بود، روز یکشنبه ۲۱ هزار و ۹۷۵ تومان فروخته می‌شد.

این در حالی است که روز گذشته نرخ دلار در بازار آزاد وارد کانال ۲۱ هزار تومانی شد و ۲۱ هزار و ۹۱۶ تومان فروخته می‌شد. هر چند که براساس اعلام صرافی‌های بانکی، بهای هر دلار برای خرید از مشتری، ۲۱ هزار و ۴۸۲ تومان تعیین شده بود.

کد خبر 42668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =