فعال اقتصادی: قیمت‌ پایه صادراتی بر مبنای نرخ فروش در بازار هدف باشد

عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس، با اشاره به تاثیر مهم قیمت پایه محصولات صادراتی در انجام تعهد ارزی صادر کنندگان و بازگشت ارز به کشور گفت: این قیمت باید در گروه‌های مختلف واقعی و به روز باشد و بر مبنای نرخ فروش محصول در بازار هدف بازنگری شود.

به گزارش اگزیم نیوز، خسرو فروغان یکشنبه در جلسه این کمیسیون که به شکل مجازی برگزار شد، افزود: موضوع مهم قیمت‌های پایه محصولات صادراتی یکی از عوامل تضعیف اقدامات صادرکنندگان و صادرات برای بازارهای صادراتی است.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی، صادرات نفعی برای صادرکنندگان ندارد و تنها هدف از صادرات، حفظ مشتری و بازارهای صادراتی است.
او اظهار داشت: پیشنهاد بخش خصوصی این است که قیمت پایه صادراتی در هر گروه و بخش باید بر مبنای نرخ فروش محصولات در بازارهای هدف انجام شود.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس تصریح کرد: انتظار ما به عنوان بخش خصوصی، مشخص شدن قیمت‌های واقعی پایه کالاهای صادراتی در هر بخش بر اساس استدلال و واقعیت‌های موجود است.
او گفت: باید در هر گروه کالایی جلسات کارشناسی برای تعیین قیمت پایه واقعی کالاهای صادراتی با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی برگزار شود و در تعیین قیمت پایه کالاهای صادراتی باید حداقل قیمت لحاظ شود تا در برگشت ارز مشکل ایجاد نشود.
وی اضافه کرد: تنها راه تولیدکننده صادرات است، از این رو باید روند آن در کشور تسهیل شود و چرخه صادرات قطع نشود.

کد خبر 42808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =