اعطای وام به کارگزاری‌ها، توان مشتریان بورسی را افزایش می‌دهد

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات می‌گوید اعطای وام بانکی به کارگزاری‌ها باعث می‌شود تا معاملات مشتریان آنها روان و توان آنها برای انجام معاملات افزایش یابد.

محمد ثریانژاد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم‌نیوز درباره تسهیلات جدید ایجاد شده برای استفاده کارگزاری‌ها از وام بانکی و تاثیر آن بر معاملات در بازار سرمایه، گفت: براساس قوانین و مقررات کانون کارگزاران، هر کارگزاری تا سقف مجازی می‌تواند فعالیت در زمینه خرید و فروش سهام داشته باشد و اخذ تسهیلات می‌تواند به کارگزاری‌ها کمک کند تا از منابع بانکی برای خرید و فروش خود استفاده کنند.

وی افزود: البته به نظر من کارگزاری‌ها خود بدنبال اخذ تسهیلات از بانک‌ها نیستند بلکه خطوط اعتباری می‌تواند پل و واسطه‌ای باشد برای اعطای اعتبار به مشتریان کارگزاری‌ها و آنها که از این تسهیلات استفاده کنند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: کارگزاری‌ها بدنبال کسب درآمد از محل تفاوت نرخ بهره پرداختی به بانک‌ها و بهره‌ای که از مشتریانشان می‌گیرند، نیستند بلکه این تسهیلات می‌تواند معاملات مشتریان آنها را روان‌تر کرده و قدرت آنها را برای خرید و فروش بالا ببرد.

براساس مصوبه هفتم اردیبهشت‌ماه ستاد هماهنگی‌های اقتصادی دولت، ممنوعیت اعطای تسهیلات بانکی به شرکت‌های سرمایه‌گذاری، هلدینگ‌های سرمایه گذاری و کارگزاری برای حمایت از بازار و توسعه سرمایه گذاری آنها در سهام لغو شد.

کد خبر 42982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =