۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
افت ۷۹۱ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در حالی که صبح امروز(یکشنبه) کار خود را با رشد ۲ هزار و ۷۰۰ واحدی آغاز کرده بود، در پایان معاملات ۷۹۱ افت کرد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، امروز و در پایان ساعت فعالیت بازار بورس، تمامی شاخص‌های بورس تهران سرخپوش بودند به نحوی که شاخص کل بورس تهران با ۷۹۱ واحد افت (معادل ۰.۰۷ درصد) به یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۰۴ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) نیز ۲۰۵ واحد کاهش داشت و ۳۰۸ هزار و ۸۴۷ واحد شد.

شاخص کل هم وزن با ۴هزار و ۲۰۴ واحد افت، به ۴۱۰ هزار و ۷۰۳ واحدی رسید. شاخص قیمت هم وزن نیز ۲هزار و ۷۲۶ واحد افت، ۲۶۶ هزار و ۲۹۱ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با ۴هزار و ۳۷ واحد کاهش، شاخص بازار اول با ۲۱۷ واحد افت و شاخص بازار دوم با ۲ هزار و ۸۴۴ واحد کاهش به ترتیب به یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۵۰۹ واحد، ۸۷۴ هزار و ۶۹۷ واحد و ۲ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۸۶۹ واحد رسیدند.

با این حال شاخص کل فرابورس ۱۱۳ واحد رشد داشت و ۱۷ هزار و ۶۶۷ واحد شد.

امروز و در بازار بورس تهران ۵ میلیارد و ۲۴۸ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۳ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان در ۴۲۵ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس نیز ۸۵۳ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان در ۱۳۳ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس ایران به حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید که رقم بالایی نیست.

بیشترین تاثیر مثبت در افت ۸۰۰ واحدی شاخص کل بورس مربوط به نمادهای فارس، کچاد، خودرو، خساپا و اپال و بیشترین تاثیر منفی نیز مربوط به نمادهای فولاد و فملی بود.

نمادهای پرتراکنش بازار امروز نیز برکت، خودرو، شپنا، خزامیا، فملی، شبندر و کاما بودند.

کد خبر 42987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =