صرفه جویی ۱.۲میلیارد دلاری استان تهران از بومی سازی محصولات وارداتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه در سال گذشته ۳.۲ میلیارد دلار صرفه جویی از بومی سازی محصولات وارداتی در کشور محقق شد، گفت: از این میزان ۱.۲میلیارد دلار آن معادل ۳۸ درصد، متعلق به استان تهران است.

به گزارش اگزیم نیوز، «حشمت اله عسگری» روز چهارشنبه در جلسه کمیته اقدام اقتصادی و مقابله با تحریم ها در پارک علم و فناوری شهرستان پردیس، ابراز امیدواری کرد: سهم استان تهران از اشتغال در حوزه تولیدات شرکت های دانش بنیان در حال حاضر ۱۲۰ هزار نفر است که با برنامه ریزی انجام شده امسال روند افزایشی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی تولید در کشور حرکت به سمت تولیدات دانش بنیان است، افزود: آلودگی هوا و موضوع ترافیک و محدودیت های زیست محیطی در استان تهران ایجاب می‌کند که روند تولید را بر ریل تولیدهای دانش بنیان به پیش ببریم.  

عسگری با توجه به اینکه ۶۰ درصد از شرکت های دانش بنیان کشور در استان تهران است، آنگونه که انتظار می‌رود ارتباط موثر بین صنعت و پارک های علم و فناوری اتفاق نیفتاده است و همه باید تلاش کنیم تا این ارتباط، تنگاتنگ و اثر گذار شود به گونه ای که غالب صنعت استان دانش بنیان شود.

معاون اقتصادی استاندار تهران از دستگاه‌های اجرایی خواست بستر لازم را برای تقویت ارتباط بیشتر تولید با شرکت های دانش بنیان فراهم کنند و از سوی دیگر نیازهای تولیدگان، احصاء و مشکلات و نیازهای زیرساختی آنها نیز باید مرتفع شود.

وی اضافه کرد: همچنین شرکت های دانش بنیان باید حضور مؤثرتری در شهرک های صنعتی استان بویژه در شهرک های صنعتی بزرگ استان مثل عباس آباد و شمس آباد داشته باشند.  

عسگری با اشاره به ظرفیت پارک علم و فناوری پردیس که به عنوان یکی از پارک های مهم در منطقه خاورمیانه مطرح است، گفت: یکی از عواملی که باعث اثرگذاری بیشتر این پارک می شود، توسعه آن است.

وی اظهار امیدواری کرد: به زودی واحد غرب استان تهران این پارک نیز راه اندازی شود.

کد خبر 43115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =