معاون وزیر صنعت: ۱۲ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل کشور نوسازی می‌شوند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: هدفگذاری این سازمان در سال جاری نوسازی ۱۲ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی سنگین در کشور است.

به گزارش اگزیم نیوز، محسن صالحی نیا روز جمعه در حاشیه بازدید از کارخانه تولید کابل خودرو در سبزوار طی گفتگو با خبرنگاران افزود: طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شامل هر خودرو سنگین در قالب کامیونت، اتوبوس و مینی بوس درون و برون شهری می شود.

وی ادامه داد: هر دستگاه ناوگانی که در چرخه بهره‌برداری قرار گیرد یک نوسازی محسوب می شود که از این طریق یک سری خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل خارج می شوند.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور با هدف بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش آلودگی زیست محیطی از طریق این سازمان و بوسیله شرکت های خودروساز داخلی انجام می شود.

وی افزود: طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی سنگین از سال ۹۶ پیرو دستور رییس جمهوری و ابلاغ وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) قرار گرفته است.

کارخانه تولید کابل خودرو سبزوار با وسعت ۹۸ هزار مترمربع در پنج کیلومتری شرق سبزوار واقع است.

این واحد صنعتی  در زمینه تولید کابل خودرو، شیشه بالابر و برف پاک کن فعالیت می کند و بیش از ۳۰۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول کار هستند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

کد خبر 43145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =