لزوم ارتباط ریلی میان بنادر ایران و پاکستان برای تسهیل تجارت منطقه‌ای

رئیس مجلس پاکستان با تاکید بر ترویج مشارکت اعضای اکو برای تقویت ارتباطات منطقه‌ای،گفت: اتصال ریلی میان بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان و همچنین استفاده از مسیر ایران برای دستیابی به آسیای میانه باعث توسعه اقتصادی منطقه‌ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، «اسد قیصر» روز سه‌شنبه طی سخنرانی در نشست افتتاحیه دومین اجلاس عمومی روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در اسلام‌آباد افزود: ما علاوه بر توسعه سطح مشارکت در سازمان اکو باید به فکر گام‌های عملی در مسیر تقویت تجارت، ارتباطات منطقه‌ای و تاسیس نظام مشترک بانکی باشیم.

وی اظهار داشت: اعضای سازمان اکو مشتاق دسترسی آسان به آسیای میانه و اروپا هستند و ما برای این هدف استفاده از ظرفیت‌های جاده‌ای ایران از جمله مسیر این کشور به سمت ترکیه و اروپا را مهم می‌دانیم.

اسد قیصر تاکید کرد: ارتباط ریلی میان بنادر چابهار و گوادر باعث توسعه اقتصادی منطقه‌ای و افزایش ارتباطات میان کشورهای حوزه اکو خواهد شد.

وی برقراری صلح و ثبات پایدار در منطقه از جمله حل مسئله افغانستان، رسیدگی به اختلافات در شبه قاره و اقدامات جهان اسلام برای کمک به مردم فلسطین را حائز اهمیت دانست و افزود: جامعه جهانی باید به مشکلات و رنج ملت فلسطین رسیدگی کرده و جلوی تهاجم رژیم اشغالگر صهیونیستی را بگیرد.

رئیس مجلس ملی پاکستان گفت: ما برای تقویت ساختار سازمان اکو بر اقدام مشترک کشورهای عضو برای غلبه بر بحران سلامت مانند پاندمی کرونا، ترویج تجارت مشترک، انعقاد پیمان تجارت ترانزیت، توسعه علوم و فن آوری برای تقویت معیشت و افزایش سرمایه گذاری تاکید می‌کنیم.

لزوم ارتباط ریلی میان بنادر ایران و پاکستان برای تسهیل تجارت منطقه‌ای

رئیس جمهوری پاکستان نیز به عنوان مهمان ویژه نشست افتتاحیه اجلاس روسای مجالس سازمان اکو گفت: کشورهای مسلمان با تقویت جوامع و معیشت خود قادر به کسب جایگاه شایسته در میان جامعه جهانی خواهند بود.

«عارف علوی» با انتقاد از نگاه دوگانه جامعه جهانی نسبت به کشورهای درحال توسعه به ویژه رویکرد مغرضانه غرب علیه مسلمانان، افزود: ما خواستار تقویت بیش از پیش مناسبات تجاری و همکاری‌های اقتصادی میان کشورهای حوزه اکو هستیم.

براساس این گزارش، روسای مجالس پاکستان، افغانستان، ترکیه، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و تاجیکستان در نشست افتتاحیه سخنرانی کردند.

علاوه برحضور مجازی رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس اسلام‌آباد، هیات جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس به ریاست «سید محمدعلی حسینی» سفیر کشورمان در پاکستان شرکت کرد.

کد خبر 43513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =