آغاز عملیات اجرایی راه آهن اردبیل - پارس آباد از سال ۱۴۰۱

رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس گفت: پروژه اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد در بودجه سال ۱۴۰۰ مطرح و مورد اصلاح قرار گرفت که برهمین اساس قرار است از سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی آن آغاز شود.

به گزارش اگزیم‌نیوز از خانه ملت، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین و رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان حضور یافت.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم در این جلسه گفت: پروژه اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد در بودجه سال ۱۴۰۰ مطرح و مورد اصلاح قرار گرفت که بر همین اساس قرار است از سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی مسوولان اردبیل در طی چند سال گذشته در حوزه عمرانی، اتفاقات بسیار خوبی در استان اردبیل رخ داده است و این موضوع سبب رشد و توسعه چشمگیر استان شده است.

رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس بیان کرد: در سال ۹۸ جلسه‌ای با حضور مدیران بانک‌های کشوری در استان اردبیل برگزار و مصوباتی در آن تصویب شد که اکنون این مصوبه‌ها به مرحله عملیاتی رسیده است؛ به طوری که بانک ملت ۱۱۰ میلیارد تومان به تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل و بانک مسکن ۵۰ میلیارد تومان به شبکه فاضلاب نمین اختصاص داد.

وی ادامه داد: بانک صادرات ۱۶۰ میلیارد تومان به آب شرب روستایی استان اختصاص داد و همچنین اخیرا بانک صادرات ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به تکمیل بزرگراه اردبیل و سرچم اختصاص داده است.

بدری با بیان اینکه امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم شاهد به سرانجام رسیدن پروژه راه آهن اردبیل باشیم، عنوان کرد: راه آهن اردبیل در سال ۹۹ بیش از یک هزار میلیارد تومان، اعتبار فاینانس داخلی از سوی بانک ملی ایران دریافت کرده است که افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها سبب شده تا دوباره به دنبال فاینانس از طریق بانک رفاه باشیم که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم شاهد به سرانجام رسیدن این پروژه باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ تا سال ۹۸ بیش از ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان ردیف بودجه ملی گرفته و از بودجه ماده ۵۶ برخوردار شده‌اند.

کد خبر 43611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =