اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در ۸۵ درصد دستگاه های دولت

مشاور سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد طی هشت سال گذشته در ۸۵ درصد از دستگاه‌های اجرایی مستقر شده است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از سازمان برنامه و بودجه، «محمد کردبچه» در چهارمین نشست از سلسله نشست های ارائه گزارش عملکرد هشت ساله این نهاد با عنوان استقرار بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد اظهار داشت: از مهم‌ترین احکام قانون برنامه ششم توسعه، اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عمکرد است که بر اساس برنامه‌ سالانه‌ای در قالب برنامه میان مدت با چهار خروجی شامل برنامه اجرایی، فعالیت، سنجه عملکرد و هدف کمی سنجه عملکرد تهیه می‌شود.

مشاور سازمان برنامه و بودجه درخصوص روند استقرار بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد تصریح کرد: به کارگیری این طرح در کشور از سال ۱۳۸۰ مطرح شد اما تا سال ۱۳۸۴ اقدامی جدی در این زمینه صورت نگرفت.

وی افزود: در دولت نهم مقدمات اجرای این نظام فراهم شد تا در سه مرحله شفاف سازی، افزایش اثربخشی و ارتقای بهره وری انجام شود اما برخلاف پیشرفت مطلوبی که در اجرای آن از سال ۱۳۸۷ با تغییر مدیریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، همه اقدامات متوقف شد و نه تنها اقدام دیگری در این راستا انجام نگرفت بلکه عملکرد مغایرت کامل با سه اصل مهم شفافیت، پاسخگویی و قانونمندی داشت.

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: از سال ۱۳۹۲ با استقرار دولت جدید اقدامات فشرده ای در آغاز شد برنامه‌های سالانه دو دوره دولت یازدهم و دوازدهم تهیه شد و تاکنون تمام سه مرحله بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، برای اکثر دستگاه‌های اجرایی به طور کامل به مرحله اجرا درآمده است.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: از ۲۶ اداره کل استانی در ۲۵ اداره کل نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد استقرار یافته است فقط در سازمان بازرسی کل کشور این کار صورت نگرفته است که دلیل آن تقاضای رییس دستگاه از ریاست سازمان برنامه و بودجه بوده است با احتساب عملکرد استان ها، بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در ۹۲ درصد از دستگاه‌های اجرایی ملی- استانی مستقر شده است.

کد خبر 43636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =