وعده‌های غیر واقع‌بینانه نامزدها، سفره‌های مردم را کوچکتر می‌کند

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران با اشاره به وعده‌های غیرواقع بینانه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هر اقدامی بدون تامین مالی مناسب و مشخص نبودن منبع آن منجر به کوچک‌تر شدن سفره مردم شده و فشار اقتصادی بیشتری را به جامعه تحمیل می‌کند.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، با نزدیک شدن به روز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، بازار تبلیغات در حال داغ شدن است و برخی نامزدها با هدف جلب آرا، به جای ارایه برنامه های واقع‌بینانه اقدام به طرح شعارهای عوام گرایانه و تخریب گسترده دولت کرده اند.

در این راستا، اتهامات و ادعاهای دروغی نسبت عملکرد دولت مطرح شده و سعی در وارونه نشان دادن واقعیات دارند.

نخستین مناظره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز شنبه (۱۵خردادماه) با موضوع اقتصادی و طرح برنامه های نامزدها برگزار و اطلاعات و آماری از سوی برخی نامزدها اعلام شد که اغلب این آمار در نقد عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم بود.

«عباس آرگون» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: وعده هایی که در مناظرات و تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام می شود باید با واقعیت های امروز اقتصادی جامعه همخوان بوده و محل تامین مالی آن مشخص باشد.

وی با بیان اینکه حفظ وضع موجود باید در اولویت اقدامات اقتصادی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: دولت آینده باید پیش از هر اقدامی از افزایش نرخ تورم فعلی و کاهش بیشتر قدرت خرید مردم و ارزش پول ملی جلوگیری کند، زیرا این موضوع مقدم بر اقداماتی مانند افزایش یارانه است که شرایط اقتصادی نامناسب تری را به دنبال دارد.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران تاکید کرد: هر اقدامی بدون تامین مالی مناسب و مشخص نبودن منبع آن منجر به کوچک تر شدن سفره مردم می شود و فشار اقتصادی بیشتری را به جامعه تحمیل می کند.

وی به نکات مطرح شده در مناظرات انتخاباتی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرده و افزود: اعلام شد که تامین مالی دولت دوازدهم از بازار سرمایه ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بوده در حالی که کمی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از فروش دارایی ها به کسب درآمد دولت در این بخش کمک کرد.

وی با بیان اینکه براساس قانون، دولت می تواند از بازار بورس و سرمایه تامین مالی کند، تاکید کرد: مشکل از جایی آغاز شد که این بازار بدون حمایت و پشتوانه به حال خود رها شد و افرادی که وارد آن شده بودند خسارت بسیاری را متحمل شدند.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران در خصوص وعده های مالیاتی اظهار داشت: مالیات بخشی از کشور که دارای شفافیت اقتصادی هستند، به طور منظم پرداخت می شود، اما برای فرارهای مالیاتی باید نظام جامعی استقرار یابد تا شاهد پوشش مالیاتی تمام بخش های موجود در کشور باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بیش از وعده کاهش، عدالت مالیاتی مورد اهمیت قرار دارد، تصریح کرد: بر اساس آمارها میلیارد ها تومان کالا به صورت قاچاق وارد یا صادر می شود که هیچ منبع مشخصی برای دریافت مالیات یا پرداخت حقوق دولتی آن وجود ندارد که با برنامه‌ریزی مناسب باید مانع این روند شد.

آرگون با اشاره به برنامه ها و پژوهش های ارائه شده از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: چرا تمام افراد باید در صدر قوه مجریه قرار بگیرند تا اقدامات لازم و موثر در کشور را انجام دهند.

وی افزود: تمام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در یک کشور، می توانند در یک گروه قرار بگیرند و با همکاری و کمک به منتخب ریاست دولت سیزدهم مشکلات جامعه را با توسعه صادراتی، افزایش قدرت خرید، افزایش اشتغال و رشد اقتصادی حل کنند.

به گفته آرگون، باید ساختار معیار و سنجشی ایجاد شود تا در پایان هر دولت، وعده های انتخاباتی ارزیابی و میزان وعده های محقق شده مشخص شود، تنها در این صورت است که صداقت، شفافیت و پاسخگویی اولویت برنامه های هر نامزد قرار خواهد گرفت.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران تاکید کرد: مطالبه گری از وعده های انتخاباتی در هر دوره ریاست جمهوری موجب می شود که سخنان نامزدها برای اخذ رای بیشتر به واقعیت نزدیک تر شود.

دومین مناظره روز سه شنبه (۱۸ خردادماه) با موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از شبکه اول سیما به صورت زنده پخش شد. سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

کد خبر 43782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =