عمل به قول؛ عامل توسعه صنعت بیمه

قائم مقام بیمه مرکزی تاکید کرد که عمل به قول داده شده در زمان فروش بیمه، باعث توسعه این صنعت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، پرویز خسروشاهی صبح امروز (سه‌شنبه) و در نشست خبری مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه کشور که با رویکرد استعدادیابی، ارتقای مهارت‌سنجی و انتشار مجموعه سخنرانی‌های صنعت بیمه از امروز آغاز شده است، گفت: صنعت بیمه دارای دو بخش قول دادن در زمان فروش و عمل کردن در زمان وقوع خسارت است؛ ما در ایران بیشتر در مورد قول دادن در زمان فروش صحبت می‌کنیم و کمتر به موضوع عمل به قول و پرداخت خسارت سخن می‌گوییم.

وی تصریح کرد: پیشنهاد من برای افراد شرکت کننده در اولین مسابقه بزرگ سخنرانی در صنعت بیمه آن است که به جای پرداختن به موضوع قول دادن در زمان فروش، به موضوع عمل به قول در زمان خسارت بپردازند.

شرکت در این مسابقه رایگان و قرار است افراد شرکت کننده که بیشتر از اعضای شبکه فروش صنعت بیمه هستند، درباره راه‌های فروش بیشتر و ارتقا فرهنگ بیمه‌ای کشور سخن بگویند. به نفر اول این مسابقه ۵۰ میلیون تومان، به نفر دوم ۳۰ و به نفر سوم هم ۲۰ میلیون تومان جایزه پرداخت خواهد شد.

همچنین به دو نفر دیگر از اعضای این مسابقه به دلیل انتخاب بهترین محتوا و خلاقانه‌ترین محتوا ۵ میلیون تومان جایزه پرداخت خواهد شد.

۵ درصد از ۱۰۰ هزار نماینده بیمه توانایی سخنوری دارند

عضو کمیسون بیمه کمیته ایرانی ICC نیز در این نشست خبری گفت: از ۱۰۰ هزار نماینده بیمه در سراسر کشور تنها ۵ درصد توانایی سخنوری دارند و این در حالی است که صنعت بیمه، صنعتی برای فروختن محصول است و نه خریدن.

یونس مظلومی اظهار داشت: براساس برنامه ششم توسعه ضریب نفوذ بیمه در کشور باید به ۷ درصد برسد ولی این رقم در حال حاضر ۲.۴ درصد است. صنعت بیمه به ویژه در زمینه بیمه‌های خرد مانند بیمه‌های زندگی و حوادث جایگاه خود را پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از منازل مسکونی فاقد بیمه‌نامه آتش سوزی هستند، تصریح کرد: علت این موضوع فرهنگ پایین بیمه در کشور است؛ برای ارتقای صنعت بیمه یکی از راه‌ها پر کردن شکاف موجود در زمینه فروش بیمه از طریق سخنوری است.

عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه تقویت مهارت سخنوری در شبکه فروش را یکی از راهکارهای افزایش فروش این صنعت برشمرد و افزود: در تمام دنیا مسابقات سخنوری رایج است ولی در این رویداد اعضای شرکت‌کننده تنها در خصوص صنعت بیمه سخنوری خواهند کرد.

مظلومی با بیان اینکه در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا نیز فروش بیمه از طریق آنلاین کمتر از ۳۰ درصد است، گفت: در آن کشورها نیز ۷۰ درصد فروش بیمه از طریق چهره به چهره و شبکه فروش انجام می‌شود؛ میزان فروش استارت‌آپ‌های صنعت بیمه در کشور ما کمتر از ۲ درصد است. یکی از علل اینکه فروش در صنعت بیمه ایران کم است، درست و خوب معرفی نشدن محصولات بیمه‌ای است.

وی به سهم ۱۵ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه زندگی از کل حق بیمه تولیدی کشور اشاره کرد و افزود: سهم بیمه‌های زندگی در کشوری مانند ژاپن از کل حق بیمه تولیدی حدود ۶۶ درصد است؛ یکی از راه‌های فروش بیمه‌های زندگی توضیح شفاف در این خصوص است و برگزاری چنین مسابقاتی می‌تواند به ارتقای سطح دانش و سخنوری شبکه فروش کمک کند.

کد خبر 44062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =