سهم ۷۸ درصدی سرمایه در گردش از کل تسهیلات پرداختی فروردین‌ماه

۷۸ درصد از کل تسهیلات ۱۰۷.۵ هزار میلیارد تومانی پرداخت شده توسط بانک‌ها در فروردین‌ماه امسال متعلق به تامین سرمایه در گردش بخش های مختلف اقتصادی بوده است.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، تسهیلات پرداختی بانک ها به بخش های اقتصادی طی فروردین ماه سال ۱۴۰۰، حدود ۱۰۷.۵ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۲.۶ درصد افزایش داشته است.

سهم تسهیلات پرداختی با هدف سرمایه در گردش به کل بخش های اقتصادی حدود ۸۴ هزار میلیارد تومان (۷۸ درصد کل تسهیلات پرداختی) است. همچنین ۸ درصد کل تسهیلات پرداختی در قالب ایجاد، ۷ درصد آن در قالب توسعه و حدود ۴ درصد برای خرید کالای شخصی، پرداخت شده است.

در میان بخش های اقتصادی، بیشترین میزان تسهیلات پرداختی به بخش خدمات با سهم ۴۷ درصد اختصاص داشته است. بخش های صنعت و معدن و بازرگانی نیز به ترتیب سهم های ۲۹ درصد و ۱۵ درصدی از کل تسهیلات پرداختی را در بر داشته اند. همچنین سهم بخش کشاورزی از کل تسهیلات پرداختی برابر با ۸.۳ درصد و سهم مسکن و ساختمان نیز حدود ۶.۴ درصد است.

سهم تسهیلات پرداختی بابت تامین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در فروردین ماه ۱۴۰۰ خدود ۲۶.۲ هزار میلیارد تومان بوده که سهم حدود ۸۳ درصدی از کل تسهیلات به این بخش را شامل می‌شود. این موضوع بیانگر توجه و اولویت دهی به تامین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها بوده است.

سهم تسهیلات پرداختی بابت تامین سرمایه در گردش در تمامی بخش های اقتصادی بیش از ۵۰ درصد بوده است که کمترین آن مربوط به بخش ساختمان با ۵۶.۶ درصد و بیشترین آن مربوط به بخش صنعت و معدن با حدود ۸۳ درصد بوده است.

کد خبر 44149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =